2020. október 28., szerda

Tökfaragás és tökmag pirítás, az őszi móka - így csináld!

 

Egy évekkel ezelőtti történetet osztok meg veletek, hogy mifelénk milyen is volt az első "lelkes" tökfaragásunk. Kisfiammal tökre vadásztunk a piacon, és a délutáni alvás helyett faragtunk. 

Jöttek mentek a frontok, volt 17 fokos meleg, aztán estére 3 fokos hideg.. mindeközben mi szépen szenvedtünk, hol magunktól, hol egymástól a gyerekkel..
Nem is ez a lényeg vágjunk a tök közepébe. Ugyanis pontosan így kell kezdeni, a tökfaragást.

Skalpold meg, készülj nem olyan könnyű, mint azt állítják, lehet azért, mert a mi tökös tökünk majdnem hat kiló volt. Én cipeltem gyalogosan villamossal, hegyen völgyön föl- s le. Oké, félre a hősködést.

Tehát a skalpolás:

20161024_202444


Előtte berajzoltuk, hogy milyen legyen a tökfejünk.:

20161024_202132


Láttam több ismerősömnél, hogy a gyerekek milyen szuperül nekiláttak a tök belsejének kivájásához, mert ugye ki kell kapirgálni. A fotókon néztem a sok mosolygós gyermekarcot, amikor a belsejét szedegették ki.

Mifelénk ez egy kicsit más volt. A kisfiam, lelkesen megfogta a kanalat, és azzal a lendülettel elhajította jó messzire:
- Fúúúúj! Ez undorító! - lelkes csatakiáltással, és közölte: - Csináld te Anuszika! 

Elárulom, nekem sem sok gusztusom volt hozzá, nem tudom ki, hogy van ezzel, de én kicsiként még a sárdagasztást is koszosnak találtam a homokozóban.Tehát ragyogó mosollyal, és mindenre elszántan estem neki a műanyag fagyiskanállal a tök belsejének a kivájásához.

Igen, jól olvasod.. műanyag. Némileg javít a szőke-helyzetemen az, hogy pink az a fagyiskanál. 
Ezt gyorsan el is vetettem, mármint a "pink szerszámom" s egy a hűtőhöz kapott jégkaparóval vájkáltam tök-lelkes arckifejezéssel - amúgy, ezzel a jégkaparóval tök-szuperül ment.
"Nem hagyhatod cserben a gyereked!" - acéloztam magam időnként, vagyis kb folyamatosan.
Úgy 25 percig szenvedtem tök-jól. 

Aztán kivágtam a tökfej szemeit, orrát és száját, a kisfiam elkapta a darabokat, amikor belülről nyomtam őket kifele, és innét már nagyon élvezte a helyzetet.
És tádám! Ugy 35-40 perc alatt elkészültünk.

Nagyon félelmetes lett. Led izzós mécsest tettünk bele, mert így nem tűzveszélyes.


A tök tartóssága:

3-4 napig tök-jól érzi magát, majd elkezd fonnyadni, ezt megelőzheted egy kis vazelinnal való kikenéssel, ha mégis fonnyadásnak indulna, akkor egy vödör vízbe állíts bele 5-10 órára, s újfent visszanyeri nedvességtartalmát. (ezt 3-4 naponta lehet még párszor ismételni)

A tökmag felhasználása:
Szárítsd a radiátoron meg (12 órát kb), majd tedd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe, picit olajozd meg (kb 1/2 evőkanálnyi) és sózd is ízlés szerint.
A 160 fokra előmelegített sütőben süsd / pirítsd kb 20 percig, majd vedd ki, keverd jól össze, és tedd vissza újra 15-20 percre.
Picit meghűl és kész is a tök-jó csemege.
Csökkenti a gyomorsavat kismamáknak is tökéletes megoldás.. :)
A tökmag pirításhoz BÉvikétől kaptam tanácsot! KÖSZI!!!

Íme a végeredmény:
a leglelkesebb sztár-tök-faragó már lopkodja is!



 

Puszi: PinkAnyu

 

Gyere és kövesd blogom friss, naprakész Facebook oldalát. Csatlakozz te is a PinkAnyu közösséghez, ha egy pici pinket is érzel magadban: facebook.com/pinkanyu

 



Képek forrása: saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.