2015. július 13., hétfő

Vihar - Te Jó ég!!!

Nem volt egyszerű ez a hét!
Gondoltam, annál rosszabb nem érhet minket, hogy pl felgyújtjuk a grillt, vagy Pukikapitány átmegy deszantosba apával. 

Nos, én balga nőszemély, nem gondoltam bele ebbe, kérem!!

Elérkezett a kánikula csúcspontja, megállt a levegő - szaunáztunk a ház minden pontján. A madarak elhallgattak, a legyek sem repkedtek. Nagy volt a csend. Túl nagy. Július 08. kb délután fél 4. Annyira gyanús volt ez a csend. Kimentem a kertbe, és nem hittem el amit látok, észak felől fekete volt az ég. FEKETE!!

És jött a szél, a jóleső a huzat, az eső, a szélvihar, a túl erős horrorisztikus csapkodás a házban. Kb csak a döglött mókusok nem repkedtek be, de ami késik.., még előkerülhet egy- kettő a kanapé alól.  :)

Szóval, ami ezek után érkezett, annak cseppet sem örültem: JÉG! Minden mennyiségben. A redőnyök + egy üveg a redőnyön keresztül.. KO.

A nagy platán fánkról embernagyságú ágak szakadtak le, ami nem, azt le kellett vágni, mert üregesre verte a jég.

Szegény kis paradicsomok, azt is szétverte. A patalánták! Szerencsére nem jól ültettem őket, s egy- kettő a sűrűségnek köszönhetően megmenekült. Úgy néz ki, ők igen hálásak! pár nap alatt kb. 20 virággal örvendeztettek meg! Legalábbis a következő jégesőig. :)

A fotó még a pusztítás előtt készült. Jól látható a "paradicsom". A vihar után bevittem, tenyerembe fogtam és sírtam. Pukikapitány mondta tegyük vízbe és "meggyógyul". Édes Kincsemnek, áldott jó szíve van! Még Doktor bácsit is akart hozzá hívni! :)

Mintha hurrikán pusztított volna.

Itt, Budafok- Tétényben nagyon tomboltak a szelek, jegek, esőcseppek.. Mi még örülhetünk, hogy a négy óriás fenyőnk megúszta (kb 80 évesek). Egy utcával odébb, kidőlt egy fenyő a társasház erkélyeire. A mi utcákban pedig egy kb 100 éves kastélyra egy másik fenyő, pont a tornyára. A Hunyady János utcában, egy fát rácsavart egy házra, a ház tetőszerkezete és a födém megsemmisült. Sajnálom a károsultakat. :(

Igazából szerencsésnek mondhatjuk magunkat a redőnyeinkkel ( a képen látható redőnyünk van a legjobb állapotban a 12 db sérültből), a tetőcserepeinkkel, apa kocsijával (úgy 200.000 Ft-os kár) és a kb 20-30 köbméternyi zöld hulladékunkkal.

2015-07-08 19.20.17

Egész hétvégén takarítottuk a kertet.. Én a vihar másnapján a házat. Szegény apa gályázott a legtöbbet -  szép kis szülinapja volt..

Azért Pukikapitány is alakított. Segített ahol csak tudott. Ahol nem segített ott meg.. nos igen, megéhezett, szegény gyermek.

Történt ugyanis, hogy nem eléggé kitartóan üldöztem a téliszalámis katonákkal. És inkább egy "laktató" almát választott. Úgy egy óra magasságában, amikor már annyira unatkoztam, hogy épp főztem, és teregettem közben a tűző napon, nos megéhezett egyetlen magzatom. Bement a spejzba és megtalálta a leveskockát. Megnyalogatta mind a tizenkettőt, majd úgy döntött, hogy a kanapén próbál építkezőset játszani a ragacsos morzsolódó kis kockákkal.

Minta anya voltam! "Minta egy" állat üvöltöttem, nem is vele, hanem csak úgy bele a világba.. Lehet kövezni, de már sok volt, és épp a kerge birka türelmi szakaszomban voltam, rárogytam a porszívóra, és sírtam. Odajött csemetém és mondta "Anuszika bocsátó, nem szándékó!" mondtam neki: "nincs bocsánat" Erre a hadviselés másik módját választva átölelt, és azt mondta "Drága anuszikám!" Hát lehet rá haragudni? Egy másodperc alatt meglágyultam.. és a vérnyomásom is visszaállt a tőlem megszokott 80/50-re.  :D 

Azért büszke vagyok Pukisra, hogy nem a wc csészéből akart enni - inni, és tudta hol talál kaját.. :)

Szóval, ilyen mozgalmasan telt el a hetünk!

Vajon jövőhéten mi vár ránk? Vagy inkább ne akarjam tudni?
Remélem mindenki túlélte a vihart, kisebb nagyobb károkkal, és elfelejthetjük micsoda irgalmatlan pusztítást végzett...


 Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



 Képek: Pixabay

4 megjegyzés:

  1. Tudom, durva lesz: De illene nem Kelet-Ukrajnából tenni fel képeket!!!!!!!
    Komolyan: a redőny (sem) nem semmi...
    Szerencsére nem mindegyik vihar jár ilyennel és higgyük azt, hogy most ezzel jó pár évre (vagy akár örökre) le tudtátok az ilyen pusztításokat!!!!

    Pukikapitányhoz pedig annyit, hogy ő azt tette, amit egy ilyen kapitánynak tenni kell. De ne szomorkodj magadon sem! Jó volt, hogy ezt is érezte és tapasztalta magzatod (kis kirohanás) mert így ismere meg igazán és ez igen is fontos a további szocializálódáshoz!!! :)

    További mozgalmas heteket kívánok, csak pozitív mozgalommal!!!!!

    Ölellek: Küky

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    kelet-Ukrajna? Nem néztem honnét van, mondhatni "megtetszett". Ha nem saját fotót töltök akkor grafikát szoktam- ingyenes, és olyan fotót amit úgy tettek fel a netre, hogy újrahasznosítható, és szerkeszthető. ugyanis, ez így jogtiszta. Nem lehet ám akármilyen fotót felhasználni.. :P Amúgy, ha jól emlékszem valami japán fotós vihar képe, egy japán oldalról. :)

    Én már azon sem lepődnék meg, ha holnap újabb jég és miegymás hullana csak ránk csak a mi házunkra és csak a mi autónkra.. és még próbálok pozitív maradni.. :D :D

    Pukikapitány párszor már hallott emeltebb hangon beszélni, de nem üvölteni.. Sajnáltam szegénykét. Nagyon. Bocsánatot kértem tőle én is, és elmondtam nem szép dolog rondán kiabálni, és nem mentség, hogy fáradt vagyok. Azt hiszem, megértette. :)

    Ha nem lesz mozgalmas, majd beiktatok valami tornát.. :D

    Puszi neked is, és köszönöm, hogy itt jártál! :)

    Üdv: PinkAnyu

    VálaszTörlés
  3. Hehe!!!!!

    Amúgy a cella, a viharfelhő nagyon tetszik... így a szobában ülve... és a gépen (képen) látva!!!!!
    De Kelet Ukrajna a következő mondatomra és későbbi képre akart vonatkozni... :P
    Vagyis a redőnyre!!!!!!! :D
    Pukikapitányt pedig már "kifejtettem"... hehe :D
    További szép napokat! Nem lenne jó most megint jég legalább 2 hétig, mert jönnek egy hét múlva nekem szabadtéri programok....

    Nagy ölelés!!!!
    Küky

    VálaszTörlés
  4. Kedves Küky!

    Elmondhatom az a cella nagyon félelmetes volt itt, már azt hittem majd estére azt fogom énekelni: "Mindig a sárga úton, mindig a sárga téglán.. "

    A redőny .. hááát, igen, most érkezett meg a szakértői vélemény, és árajánlat.. meg sem mertem nézni.

    A szabadtéri programokhoz csodaszép időt neked!

    A jégnek már én sem örülnék, csak a kólás poharam alján. :D

    Pusza: PinkAnyu

    VálaszTörlés

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.