2015. november 7., szombat

Így készíts karácsonyi csodafalut - riport



Van egy Varázslatos oldal a Facebook- on... Hihetetlenül szép, egész évben Karácsony van ugyanúgy, mint az én lelkemben.

Itt akadt meg a szemem, egy csodán, megosztom hát veletek, mert úgy érzem ez jókedvvel, igazi karácsonyi hangulattal kivitelezhető.


Szikora Mónikával beszélgettem:

- Szia Mónika! Amikor megláttam a gyönyörű faludat! Lenyűgöztél vele. Másokból is ezt váltod ki a faluddal? Akik látják, mit szoktak mondani többnyire? 

- Szia PinkAnyu! Köszönöm a lehetőséget. A kis falucskám sokaknak tetszik főként a családomnak. Bár a gyerekeim már nagyok, mondhatni felnőttek minden évben izgatottan várják hogy november elején beinduljon a fantáziám és elkezdjem építeni.

- Ki a falú legnagyobb csodálója? (rajtam kívül.. :) )

- A legnagyobb csodálói a falumnak, a gyerekeim. Valamiért az ismerőseim, sőt még a kívül állók sem igazán értik, mi játszódik le minden évben tél kezdetén a fejemben. Nekik butaság meg macera. Amikor minket, főleg engem "elkap" a karácsonyi hangulat és előkerülnek az illatok és apró díszek.... :)

"Gyerekkoromban a Karácsony az együttlétről szólt."

- Milyen ötlet alapján csináltad a falud? Valahol láttad, régi álmod volt, vagy csak egy gondolat, fuvallat volt ami "testet" öltött?

- A falu gondolata könnyen jött. Sétáltam a városban és nézegettem a kirakatokat. Nagyon sok mécsestartó házikót láttam ami nagyon tetszett. Vásároltam néhányat de nem mécsest tettem bele hanem egy fényfüzért fűztem át rajtuk. Letettem az asztalra és csak néztük hogy milyen hangulatos. Következő évben jött az ötlet hogy berakom a vitrinbe. Persze mindenki aki látta oda volt érte.

Pinkanyu_xmas

christmas


- Voltak technikai nehézségek?

-  Technikai nehézségek nem igazán voltak. Csak a kis házikók beszerzése okozott némi problémát.( mondjuk ez minden évben elő jön) De a család segítségével könnyen megoldjuk. ♥

- Mennyi időt vesz igénybe? hány éve építed, szépíted?

- Hat éve építem meg a falucskát minden évben és novemberben kezdem el. Maga a falu egy hét alatt épül fel, de általában folyamatosan újítunk és teszünk még hozzá apró dolgokat.

- Minden évben változtatsz rajta?

- Változtatni nem nagyon szoktam. Az alap házakat gondosan megőrizzük. Bővíteni szoktam csak mert mindig eszembe jut valami. Idén például már karácsonyi kisvasút is fog " közlekedni" a faluban...

"A lényeg: Legyenek ismét gyerekek"

- Mi a legfontosabb üzenete számodra a Karácsonynak?

- Én régi módi nevelést kaptam. Gyerekkoromban a Karácsony az együttlétről szólt. Ezt a hagyományt át adtam a gyerekeimnek is. Nekünk a lényeg nem az ajándék, hanem hogy együtt legyen a család. Az ünnep lényege számunkra a szeretet a nyugalom az ünnep fénye és a sok illat ami ilyenkor van. Imádják ezeket a Karácsonyokat a gyerekeim. Ők tudják mi a Karácsony és hogy mi a lényege.... 

pinkanyu_christmas

- Ha szeretne építeni valaki ilyen szépséget, annak mit tanácsolsz, hogyan kezdjen neki?

- Aki ilyen falucskát szeretne építeni, azoknak azt tanácsolom, hogy engedjék szabadon a fantáziájukat. Nem kell mindent túl bonyolítani. A lényeg: Legyenek ismét gyerekek. Nem kell hozzá sem szerszám sem semmi olyan amit nehéz beszerezni. Nyilván némi pénzt kell rá áldozni de nem kell több tízezer forintot.

- Gondoltál rá, hogy akár ezt mint munkát is űzd (mondjuk másoknak "rendelésre")? apropó, mi az igazi szakmád?

- Jelenleg nem dolgozom. Háztartásbeli vagyok. Szeretek ilyesmivel foglalkozni, de még nem jutott eszembe, hogy esetleg ezzel foglalkozzak. Úgy gondolom, hogy más az, ha mindenki magának építgeti a saját falucskáját, és nem egy " előre más által megépített dolgot nézeget". Sokkal nagyobb az öröm, amikor az egész család sürög forog az építkezésnél.... A szakmámat tekintve könyvkötő vagyok de sajnos ez a szakma mára kihalt...

- Nagyon szépen köszönöm a beszélgetést. 

- Én köszönöm a lehetőséget. Ha elkészült az idei falucskám elküldöm a képet róla..

xmas_pinkanyu
Íme, az idei csodafalu.. 


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



 


képek forrása: Szikora Mónika (Nika) Facebook



 


 


 


 



 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.