2016. április 27., szerda

Kemény rocker anyuka, meglágyult anyai szívvel - Verona

A Hétköznapi SzuperMamik riportsorozatom mai anyukája Verona.
Verona 23 éves rocker anyuka, akinek szívét picike két hónapos lánya Liza lágyítja meg.
Sokszor nézték ki megjelenése miatt, hiszen nem szokványos, hogy egy kismama bakancsot viseljen.

Másfél év után érkezett meg Veronához és párjához a gólya, arról faggattam Szupermamimat, hogy miként éli meg az anyaságot:

PinkAnyu: Szia, Verona! 23 éves vagy. Így tervezted az életed, fiatal anyukaként?

Verona: Szia! Igen, így terveztem. :) Liza egy 100%-osan tervezett baba, de nagyon meglepett minket, hogy ilyen hamar sikerült. Áprilisban beszéltünk róla, májusban már megfogant. Pedig engem 2013 novemberében meddővé nyilvánítottak miután az exem terhesen összevert... :(

"Ő a mi kis csodababánk! ♥"

PA: Fiatal vagy még (főleg, ha a magyar oktatási rendszert nézzük), a tanulmányaidat be tudtad fejezni?

Verona: Nem, de ez nem Liza miatt történt. Mikor édesanyám munka nélküli volt, nagyon szegények voltunk, próbáltam egyszerre a sulit meg a munkát, de nem ment... A munka mellett döntöttem. A sulinak pedig idén szeptemberben neki ugrok. :)

PA: Rocker anyukaként, mi az amiben már most másként állsz a dolgokhoz Lizával kapcsolatban? Vagy ugyanolyan anyukává váltál, mint bárki más?

Verona: Nem csak rocker, hanem tetovált anyuka is vagyok. :) Tudod, olyan anyuka, mint a többi, csak sokkal menőbb! :)
Viccet félre téve, szerintem sokkal lazább vagyok, mint a legtöbb anyuka, sokkal engedékenyebb leszek Lizuval. Nem fogok agyér görcsöt kapni, ha például színes hajjal és piercingekkel állít haza. :) Majd megyünk együtt fesztiválokra. :)

PA: Mesélted, hogy vannak tetoválásaid, a terhesség alatt bakancsot viseltél. Sőt, még az ajkaidban is piercingek voltak. Miként viszonyultak a külső megjelenésedhez az emberek? 

Verona: Úgy néztek rám, mint a sátán k**rvájára.. Főleg, amikor már rendesen látszott a hasam... Valamiért a sok "hülye" szerint a rocker anya = cigiző, drogozó, piáló, felelőtlen anyával. Csak a hozzám hasonlók nem néztek ki, a dokim, és a terhesgondozóim :)
A dokim mindig mondta, hogy "fél, hogy megverem, ezért nem mer be szólni.":)

PA: Sok negatív beszólást kaptál a külsőd miatt? 

Verona: A védőnénim kisbaba korom óta ismer, engem is ő "védett", tudta, hogy nem vagyok egy egyszerű hétköznapi eset :)
A dokim is ismer 6-7 éve, őt inkább az lepte meg, hogy csak hat tetoválásom, és egy piercingem van. Nem volt aki féltett volna. :)

PA: Említetted korábban, hogy verseket is írsz. Milyen típusú versek ezek? Miért írtad őket?

Verona: Többnyire depressziós verseim vannak, amik a halálról, magányról, csalódottságról szólnak. Valamiért boldog verseim nem nagyon vannak. Számomra, a versírás egy olyan eszköz, amivel a negatív érzéseimet adom ki.

PA: Szép a hajad. Szép kék az alja.. Miként reagálnak egy kisbabás anyuci "extrém" külsejére?

Verona: Hát.. sokan reagálnak negatívan.. Sokszor megkapom, hogy nézzek ki és viselkedjek anyához méltóan. Persze, ezt végtelenül primitív és gyermektelen emberektől. Azért többen vannak, akiknek bejön az "extrémségem" :)

verus_hetkoznapi_pinkanyu

PA: Mit szólt a családod, párod családja a Liza baba érkezésének híréhez?

Verona: Az én családom egyből kiugrott a bőréből, páromé már nem annyira... Az első sokk után, azért ott is hatalmas volt az öröm. 
Támogattak, s támogatnak minket mindenben, most is épp lent vagyunk náluk Dunaújvárosban pihenni. :)

PA: Anyósoddal mennyire jó a kapcsolatod? Ha jó a kapcsolatotok, kivételesnek érzed- e magad emiatt? (tudod, az anyós viccek sem viccből születtek..)

Verona: Ritka jó kapcsolatunk van ma már, bár az elején nagyon nem volt így... Kivételes vagyok nagyon, akármikor jövünk ide, vagy ők jönnek hozzánk, mindig kapok/kapunk minden jót, s mindennel igyekszik a kedvemben járni.

PA: Vannak olyan emberek a környezetedben, akik úgy érzik, hogy okvetlenül "jó" tanácsokkal kell ellátni téged?

Verona: Jaj, hát hogyne lenne... :) Az ilyeneket két mondattal úgy lerendezem, hogy sírva mennek "eret vágni". :) Az ilyet nagyon nem tolerálom!

PA: Mi az, ami hiányzik a régi gyermektelen életedből?

Verona: Az alvás, és a cigi. Imádtam cigizni...
Pici Lizumat milliárdszor jobban szeretem ezeknél ♥

PA: Van olyan, amiről úgy érzed egy állapotos nő szinte semmit sem tud, hogy bekövetkezhet? Valamint mi az, ami hideg zuhanyként ért, miután Liza világra hoztad?

Verona: Apósom nőgyógyász, anyósom az asszisztense. Sokat mesélt anyósom arról, hogy rengeteg kismama sír neki, hogy "Jaj, Marika miért nem mondta senki, hogy ez ilyen nehéz lesz?"
Valamint amikről még kevés szó esik, az a bölcső halál, és a szülés utáni depresszió...
Sok depressziós kismama ezért is nem mer segítséget kérni. Pedig hány kismama van, aki otthon van kettesben a babával s azon jár az agya, hogy kárt tesz magában, vagy a babában...
Sajnos sokan meg is teszik. :(
Nekem ami "hideg zuhany" volt, az a rengeteg sírás és a depresszió, de már túl vagyok rajta.

PA: A szülésélményedről: nehéz vagy könnyű? Apás volt?

Verona: Nem volt szülés élményem, mivel császároztak... :(

"Számomra ez egy hatalmas nagy trauma volt, nem is szeretek erről beszélni. Senki sem mondta nekem, hogy esetleg császáros leszek... Ez egy hatalmas sokk volt, amit szerintem sosem dolgozok fel. :("

Apás szülésre készültünk, aztán ez lett belőle... Nagyon fáj, hogy nem láttam az első apa lánya összebújást.

PA: Amikor várandós voltál, fiút vagy lányt vártál?

Verona: Annyira lányt szerettem volna, és az is lett. :)
Valamiért úgy érzem, nekem nem való fiú baba.. Persze, ha fiam lett volna ugyanígy imádnám. A legfontosabb az egészség!

PA: Ilyennek képzelted a kisbabád mikor még csak magzatocska volt?

Verona: Igen! Amikor voltunk a 36. heti ultrahangon, már akkor mondtam, hogy az orra és az álla az enyém.  A szonográfus meg leintett, hogy "Jaj, azt ilyenkor még nem lehet biztosra venni!" Aztán megszületett, s igazam lett. :)

PA: Mennyire támaszkodhatsz a védőnőre és a gyerekorvosra? Elégedett vagy velük?

Verona: 100%-osan számíthatok rájuk, nagyon- nagyon szeretem őket Amikor baba voltam, engem is ők gondoztak. ♥

PA: A párod mennyire veszi ki a teendőkből a részét?

Verona: A párom remek édesapa, ő büfiztet, ha látja, hogy ki vagyok merülve, átveszi a picurt, hogy aludhassak. Segít fürdetni, pancsi után ő adja rá a pelust, és ő öltözteti fel Lizukát. :)

PA: Ha lenne egy teljes gyerekmentes napod (biztonságos jó helyen vank a kisbabád), és csak magaddal törődhetsz, mit tennél?

Verona: Aludnék picit.. Aztán elmennék párommal valamerre.  És a maradék időben "huncutkodás" ezerrel. :)

PA: Mi a legfontosabb,számodra legszebb dolog az anyaságban?

"Van egy icipici kis csoda aki feltétel nélkül szeret, elfogad s tökéletesnek lát.  És ez persze kölcsönös. ♥"

verona_szueprmamik_pinkanyu

Egy igazi rocker-baba villázik! /PinkAnyu/

PA: Azok a fránya kilók. Miként élted meg a tested változását, terhesség után? És a párod, ő miként?

Verona: Soha nem voltam vékony, mindig volt stria rajtam.. szóval számomra a testem semmit nem változott. :)
Maximum a melleim, de az se nagyon zavar.  A párom imád, mikor néha rám jött eleinte a depresszió, mindig kaptam a fejmosást, hogy ne beszéljek baromságokat.

"Neki tökéletes vagyok, és a leggyönyörűbb."

PA: Mi az, ami szerinted megváltozott benned, mióta édesanya lettél?

Verona: Minden... már nem vagyok a régi önmagam persze teljesen pozitív értelemben :)
M
egszabadultam a káros szenvedélyeimtől, mindig Liza az első mindenben, magamra is sokkal jobban vigyázok. :)

Bár a szám még mindig akkora mint a bécsi kapu, ez sosem fog változni...

PA: Milyen "szuperképességet" szeretnél magadnak?

Verona: Alvás közben szoptatni... vagy két óra alvás után full kipihentnek lenni.. :)

PA: Van a mottód?

Verona: Élni és élni hagyni. Ne ítélj, hogy ne ítéltess. 

PA: Mit üzennél a társadalomnak?

Verona: Három dolgot is szeretnék üzenni:
Először: Ha valami vagy valaki zavar (más ember külseje, látás módja vagy élet vitele), akkor pofa be, és "Garnier, Törődj magaddal". :)
Másodszor: Szülés utáni depresszió igenis létezik!

"Ne bánts soha egy terhes nőt, vagy kis gyerekes anyukát! Sosem tudhatod, mit válthatnak ki belőle a felelőtlen mocskolódó szavaid... :("

És harmadszor: Merj önmagad lenni! Ne hagyd senkinek, hogy megmondja mit csinálj, hogy csináld, hogyan élj. 

Szeresd magad s ne add meg az örömöt azoknak az idiótáknak, akik le szólnak például a külsőd miatt, hogy figyelembe veszed a fröcsögését. Mindig az kiabál akinek a háza ég... :)


Köszönöm szépen a beszélgetést Veronának, egy élmény volt. :) 

A Hétköznapi SzuperMamik kezdeményezésemmel a célom, a társadalomnak bemutatni az anyákat, akik a világ alappillérei, hiszen az anyák adják az eljövendő világot, a következő nemzedéket.
Épp ezért fontosnak tartom, hogy megbecsüljük az édesanyákat és gyermekeinket különös figyelemmel kísérjük.


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



Fotók: “Verona" Facebook 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.