2018. január 9., kedd

Elzárt gorillabébi, és babákat tapogató emberek. Te is érzed a párhuzamot?

Adott egy édes csöpp kis lény, akinek új a világ, az illatok, a hangok, és az egészséges fejlődéséhez nyugalomra biztonságra van szüksége. 

Szomorúan, ám igen megértően olvastam a hírt a napokban, hogy a Fővárosi Állat- és Növénykert új kis lakóját, aki 2017. december 23-án született, egy gorillabébit el kellett zárni a nagyközönségtől.
Igen, tőlünk, előlünk az emberektől.


Miközben mélységesen felháborodtam, nem az elzáráson, hanem az emberek viselkedésén, elgondolkodtam. 
Szegény kicsi baba. Igen a gorillabébi, Ő csak egy kicsi baba, aki megijed, aki fél, aki a félelem miatt nem tud egészségesen fejlődni, szeretettel óvó édesanyja pedig az Állatkert dolgozóinak segítsége nélkül nem tudja megvédeni a picinyét.

Megvallom, anyaként én sokszor éreztem - és érzem ma is - úgy, hogy legszívesebben elzárnám valahova a gyerekem, hogy biztonságban tudjam a tolakodó emberektől. 
Amíg csecsemő volt, folyton fogdosni, csipkedni akarták, igen, jól olvasod csipkedni, hol az arcát, hol a combját.. meg  a haját nyúlkáni, hogy milyen szép göndör. 
Volt akinek felajánlottam a kezére fogok csapni, mert nem kell tapogatni a gyerekem. 
- Ó, hát nem cukorkából van! - kaptam meg a magamét.
- Oké, Ön sem cukorkából van, készüljön a tapogatásra! - válaszoltam magamból kikelve, s valahogy a későbbiekben elmaradtak az ilyen emberek a babakocsi és a műanyag motor mellől.

Nem arról van szó, hogy ne érj a gyermekemhez (de arról is!), hanem te sem szeretnéd, ha vadidegenek random tapogatni kezdenének.

Például én már szóltam rá idegenekre és a "kedves" anyósomra is, hogy nem kell belelihegni a gyerek fejébe beszélgetés közben. Mert
- nem látássérült, jól lát téged, hidd el!
- nem hallássérült, jól hall is téged, biztos lehetsz benne!
- nem szereti ő sem a szájszagot, gondolom te sem díjaznád, ha valaki a pofádba, az arcodba liheg!
- nyilván te is tudod, hogy a bacik így terjednek a legjobban... 

A kisfiam már öt éves, mégis kb. egy hónapja szóltam rá egy nőre a villamoson, hogy oké, beszélgessen a gyerekemmel, de nem kell az arcába mászni. A felháborodás borítékolható volt, bár engem ez nem érdekel.

Anyaként arra tanítom a gyermekem, hogy kérdezze meg mielőtt valaki kutyájához, cicájához nyúlna. Én magam is mindig így tettem, kérdeztem. Számunkra alap a másik élőlény tisztelete. 

És tisztázzuk a lényeget:


- Tévhit, hogy "anyámasszonykatonája" lesz az a gyermek, akit nem köpködnek össze, vagy csipkednek és tapogatnak kedvesnek látszó nénik bácsik, és nagyszülők, random vadidegenek. Szerencsére csak puszidobálós emberekkel találkoztam, igazi puszilkodóval nem. (lehet különben ezt a bejegyzést, testi sértésért letöltendő börtönbüntetésem idején írnám, egy pici barátságos cellából..)

- Tévhit, hogy a fentebbi nem kívánt dolgok csak az anyát (és/vagy az apát) idegesítik, hanem a gyermeket/babát is. Sőt megzavarhatod nyugalmában, pihenésében.

- Tévhit, hogy egy gyermeknek, (kis)állatnak nincsenek személyiségi- és szabadságjogaik és amikor felháborodsz, mert rád szóltak, tudd, e jogokat védi éppen az anya/apa

Aláírom, hogy a gyermekem és mások gyermekei valóban nem cukorkából vannak, de könyörgöm és azt jól jegyezd meg:

Adjuk meg a tisztelet a másik élőlénynek,
legyen az ember vagy állat!

 

 Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



Nyitókép: youtube.com , hanggal érdemes megnézni a videót, elkeserítő a ricsaj 

bejegyzésben szereplő főtó: pixabay.com 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.