2018. január 23., kedd

Fogas kérdés - tényleg létezik a méregfog?

Amennyit én mérgelődtem a fogammal az utóbbi időben, kijelenthetem, hogy igen, létezik a méregfog. 

Az egész ott kezdődött, hogy szenteste, mikor máskor, könyörgöm? időzíteni tudni kell, nem igaz? 
Szóval bedagadt a fogínyem, majd néhány napi szenvedés után ahogy jött el is múlt. Voltál már te is, ugye? Azért a biztonság kedvéért mondtam a férjemnek, kérjen időpontot majd a fogdoki nénitől, nézzen rá, hiszen ez gyökér kezelt, gyökér tömött fog. Fő a biztonság.
Az ünnepek elteltével első héten nem kaptunk időpontot, érthető mindenki szabadságon van. 
A második hetünk zsúfolt volt, a fogam panaszmentes, gondoltuk január végi esedékes éves ellenőrzésre elmegyünk, és beszámolok a karácsonyi incidensről. 
Persze, ahogy azt az ember lánya elgondolja.

Január 15. hétfő este, vajas kenyér kakaó - még nem is valami tepertő, porcogó - a vacsorám,
jóízűen, az élet egyéb történéseitől is boldogan, beszélgetve, kettesben eszegettünk a férjemmel.
Fejemben romantikus dallamok, és meghitt idilli kettesben töltött este reménye, a gyermekünk mélyen alszik, hiszen fárasztó napunk volt.
Végre ketten. Csak férjem és én ... és a RECCS!!


- Basszus! - ugrottam fel az asztaltól. A szemem aljáig éreztem egy feszítő, éles érzést, és a hangot is hallottam. - ez bizony eltört.

Az éjszakám csodás volt, cseppet sem romantikus, álmatlanul, fájdalommal telt. Bárki aki ezt átélte már, fogadja részvétem. Eljutottam a fogorvoshoz, aki a röntgen felvételemmel a kezemben továbbküldött szájsebészetre.
Mondanom sem kell para volt rendesen, még egy kínlódással teli hétvége várt rám, ugyanis közben újra begyulladt a fogam. Facebook-on Videóban kértem az olvasóim, szurkoljanak hétfőre nekem.


Egy ismerős által időpontot kértünk a szájsebészeten. Férjem elkísért, mert tudja, rettentően félek a fogászattól, és itt bizony húzás lesz. A "zabszem-popó effekt" működött rendesen. Rettentően féltem. Halál pontosan szólítottak. Kedves asszisztens hölgy kísért be, megnyerő orvos fogadott, Dr. Szakál Adorján.

Volt bennem félsz rendesen, Szakál doktor humorral oldotta a rettegésem, még mosolyogni is képes voltam, egészen az érzéstelenítő hatásáig. Pár perc, néhány papír aláírása.
- Még kereket oldhat! - viccelődött a doki.
Fogyaszt rendszeresen drogot kérdésre be akartam írni: "Miért tudsz valami jó cuccot ajánlani?" - férjem nevetett, mondta - Anya olyan vagy mint valami botox-os celeb! - ezt, ott szerelmi vallomásnak fogtam fel, furcsa felemás mosollyal konstatáltam, emberem még mindig nem normális, pont ezért szeretem. 

Remegő lábbal mentem vissza, a "zabszem-popó effekt" 
még durvább lett.
Székbe ül, száj kinyit, nem fél - egy szülést kibírtál 27 óra vajúdással, mi ez neked - biztattam magam. 

Mindent elmondott a Doktor Úr, mi következik, mit fog csinálni, épp mit csinál. Nem fog fájni, recsegni ropogni fog, és kellemetlen feszítő érzés lehet. Igaza volt. Érzetem biztos kézzel dolgozik, szakértelemmel, óvatosan. Biztonság érzetem növelte, hogy az asszisztens hölgy (ha jól emlékszem a nevére, Zsófia) keze nyugtatólag a bal vállamon volt. 
Annak ellenére, hogy féltem, a "kitépik a fogad, ömleni fog a vér, meg minden!" - rémkép szertefoszlott.
Egy utolsó biztos mozdulat - Csak most jöjjön ki egészben, ki fog jönni - mondta Szakál doktor, és ismét igaza volt, kijött egészben. A foghúzás nagyjából két perc alatt megvolt. Megnézhettem a méregfogam, és ugyan nem hiányoztam sosem bioszból, de meglepett, milyen nagy! 
A beavatkozás utáni tennivalókról pontos felvilágosítást kaptam.

A folyosóra is kikísért a Doki, férjemet megnyugtatta, "Nagyon bátor volt, Ilona

Hazafelé a kocsiban poénkodtunk, míg nincs implantátum (3 hónap a gyógyulás), majd pótoljuk egy tik-tak cukorkával. 
A család pechére nem kaptam szájzárat. Viccesen este férjem megjegyezte:
- Anya egész rendes lettél, mióta Szakál doki kikapta a méregfogad! Hogy én miért nem vittelek el már 10 évvel ezelőtt! - hangosan nevettünk, még a pici is, pedig öt éves, és talán a vicc teljes értelmét nem értette, de azt látta felszabadultan nevetünk. 

Késő este pedig kisfiam kérdezte meg, miután megmutattam neki a fogam helyét:
- Ha kidugod a nyelved, tudsz a lyukon fütyülni? - hangosan nevettünk. Zabálni való! 


Nagyon fontos a fogápolás, én is mindig ápoltam és vigyáztam a fogaimra. Már egészen kicsi korban meg kell tanítani gyermekeinknek a helyes fogmosást. 


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.


Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK


Képek: Pixabay

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.