2018. február 8., csütörtök

Én következetesen nevelek, jól a fenekére csaptam!

Hmm.. Gratulálok! Ülj le, egyes!

A minap a boltban egy nagyjából ötéves fiúcska üvöltött, hogy "DE KELL!" és "AKAROM!"
Szegény anyja nem tudott hová nézni, és közben halkan próbálta elmondani, hogy "Most nincs nálam annyi pénz.. gyere menjünk szépen.. ne viselkedj így..".
Komolyan mondom, már szántam szerencsétlen anyukát. 


Elmondhatnám, hogy tudom min megy keresztül, hiszen az én fiam is öt éves.. de nem ez így nem igaz.
Az én fiam is öt éves. Pont.
De ilyen hisztit sosem csapott. 


Oké aláírom, lehet mázlista vagyok, elfogadom. Bizonyára a húgommal is és az öcsémmel is mázlista voltam 14-17 éves (magam is akkoriban igencsak kamasz) lányként, az akkor 3-6 éves gyerkőcökkel. DE nyugodtan velem lehettek, anyu bátran bízhattam rám őket, mert sosem dobták be magukat a boltban, vagy az utcán. Mindig jól viselkedtek. Beszélgettünk útközben arról, hogy anyu felírta mit kell venni. Van is nálam, pont annyi pénz. 

Mivel ez lányként a kisebb testvéreimmel jól működött, így a saját fiammal is mióta vásárolni járunk együtt (úgy 5-6 hónapos korától), pont ezt csináltam. És csinálom a mai napig.

Felírjuk együtt mit kell vennünk. Együtt szedjük össze a boltban, tudja mit hol talál meg, és nagyon boldog, mert segít, mert ügyes, mert megdicsérem, mert nem unatkozik.

Oké, lehet ősanya vagyok, lehet valóban mázlista vagyok.. lehet, bármi lehet. De hiszti nálunk, ilyen nem volt.
Nem, nem ítélem el az anyukát, sőt, nagyon sajnálom őt, mert lehet ő nem mázlista mint én. Lehet ő nem olyan lelki ősanya, mint én.. Ugye, nem vagyunk egyformák. 

Ám ekkor megütötte a fülem a kb 55-60 éves hölgy hangja, aki a pénztárnál, az előtte állónak mondta: 
"Én következetesen neveltem, jól a fenekére csaptam!"
Mondom magamban: MIIII????? 

Oké rácsapott. Az ő dolga, ki így, ki úgy nevel, tuti nem ütötte agyon anno a gyerekét.. persze, néha szakad a cérna, gurulnak a gyógyszerek, hiszen bárkivel előfordulhat, magyaráztam magamnak, de a hölgy keményen folytatta:

- Következetesen, csírájában fojtottam el a hisztit, mert mindig ilyenkor jól a fenekére csaptam! 
- Hölgyem! - szólítottam meg, eskü nem bírtam tovább - Ha Ön csírájában fojtotta volna el a hisztit, tudja a 'csírájában', akkor nem lett volna 'mindig'. És ki kell ábrándítsam, hogy a következetesség, nem egyenlő azzal, hogy a fenekére csapok egy jó nagyot a gyereknek. A következetesség nevelési és példamutatási magatartás adott szituációkban, főleg a kommunikációban, ahol a 'nem' nemet jelent, az 'igen' pedig igent jelent. Tudom miről beszélek, magam is anya vagyok, mások szerint következetes anya. És mielőtt megvádolna, sosem hisztizik a fiam.

A hölgy köpni nyelni nem tudott, a pénztáros megerősítette, hogy a fiam egy tündér, és valóban sosem hisztizett, már két éve ismer minket. 

Eközben az anyuka előbújt a polcok mögül, a már lecsendesedett kisfiával, bár a kis lurkó arca még igencsak át volt rendezve az iménti hisztitől, megindultak a pénztár felé.
- Hű, de komoly kiskrapek vagy! Azta, mint Batman, nagyon jól tűröd ezt a vásárlást. Ugye nem te visítottál az előbb? - szólítottam le, a még mindig szipogó fiút.
- Neeeemm.. - jött a kisfiú válasza és egyre jobban kihúzta magát, hiszen egy szuperhőshöz úgy illik.
- Tudod, anyukád jól nevel belőled szuperhőst, hiszen látod milyen szépen viselkedsz most? Ez a néni itt előttünk, már rég elverte volna a feneked, mert ő következetes ám! Szóval, ha rám hallgatsz, legyél jó gyerek, és fogadj mindig szót anyának, akkor igazi szuperhős lehetsz majd. - kacsintottam a kisfiúra, és édesanyjára. 

Örömmel nyugtáztam magamban, hogy a következetes hölgy csendben maradt, ami azt jelenti elgondolkodott. Nem mellesleg az előtte álló hölgy sem volt a "verjük a gyerek fenekét péppé, következetesen csírában-elfojtósan" típus szószólója. Így helyeslő, elítélő, bólogató közönség nélkül maradt.
A kis hisztiből megnyugvó fiúcska, pedig egyre inkább visszarendeződött arccal, kihúzott derékkal állt, mint egy szuperhős.

Remélem legközelebb az anyuka, ha látja a fián,
hogy valami készülőben van hiszti-fronton,
akkor előkapja  szuperhős ütőkártyát,
és hamar helyreáll a világbéke.


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.


Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



Képek: Pixabay

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.