2018. február 1., csütörtök

Külföldön kolbászból a kerítés? Anyukák vallottak őszintén a kinti életről

Sok magyar ember külföldön próbál szerencsét, a gyermekei számára egy jobb és élhetőbb jövőért. Idehaza sokan úgy gondolják, hogy kint kolbászból a kerítés. Édesanyák vallottak nekem őszintén. 

Rita: Mint sokan mások, mi is a jobb megélhetés, és élet reményében költözik ki, és kezdtünk új életet. Még fiatalok vagyunk, és pár év múlva, nem olyan lakásban szeretnénk élni, és a gyerkőcöt hazavinni, aminek még 30 év múlva is fizetjük vissza az árát.
Olyan életet szeretnénk, amiben nem kell azon gondolkodni, hogy bizonyos dolgokat meg vehetünk-e? Megengedhetjük-e magunknak? - Ezen most nem kell gondolkodnunk.
Előnye legfőképp a pénz, és persze az is, hogy gyönyörű helyeket láthatsz, új dolgokat próbálhatsz ki, szabadabban tudsz élni, gondolkodni.

A legrosszabb, hogy több száz, illetve több ezer kilométerre vagy a szeretteidtől, a családodtól, a barátaidtól. Elmenni messzire onnan, ahol nevelkedtél, ahol leélted életed egy nagy részét..  hát igen, nem könnyű... egyáltalán nem.

Személy szerint nekem, a legnehezebb, hozzászokni ehhez a sok különböző emberhez, elfogadni a vallásukat, viselkedésüket. Rettentő nehéz olyan országban városban élni, ahol téged néznek ki, te vagy a furcsa, és sajnos nekem kell elfogadni, hiszen én jöttem ide. Nekem kell az ő nyelvüket beszélnem, vallásukat, viselkedésüket elfogadni. 



Erika: Igaz. egyedülálló az ismerősöm (30-as csajszi, a szüleihez jár haza), aki kint dolgozik Svájcban, nemrég találkoztam vele, amikor itthon volt karácsonyi szüneten. Bébiszitter 0-24-ben. (ott lakik, alszik)
Kérdeztem tőle, hogy nem akar-e haza költözni? Erre elmosolyogta magát, hogy idehaza úgy se tudjak megfizetni, kint majdnem 10 ezres óra bére van. Ugyan pasija nincs, pici babára vigyáz éjjel-nappal, úgy érzi, mindene megvan, de azért a szüleit szívesen kivinné, mert rettenetesen hiányoznak neki.



Sofie: Nekem ki kellett jönnöm, más választásom nem igazán volt.. Vagy teljesen elkallódok, vagy kijövök, így kerültem ki.. Fél év alatt tanultam meg németül (mondjuk ilyen téren én eléggé szivacs vagyok).

Hogy mi az előnye? Őszintén? Ha itt élsz, itt fizetsz lakást, stb. akkor semmi.. Semmivel nem élsz jobban, mint otthon.
Ha hazaviszed a pénzt, persze az más tészta.. Egyáltalán nincs kolbászból a kerítés, rengeteg idő míg beilleszkedik az ember (HA) és igaziból bármennyit is küzdesz, csak egy külföldi maradsz.. Ez a hátránya..

A munkahelyeken rengeteget kell dolgozni és a fizetés 12-1300 €.. a lakás árak pedig 600-nál kezdődnek (olyan 50 m2 semmi extra régi építésű.. normális lakóparkos lakások 90-100 m2 új építésű stb kb 1700 € havi bérleti díj, mert megvenni kb egyenlő a képtelenséggel)
Rengeteg hátránya van a kinti életnek, de ezt mindenki a sajt kárán tapasztalja meg.. A legnehezebb? Megmondom őszintén alapból munkát találni is nehéz.. Nehéz beilleszkedni, nehéz megszokni külföld mentalitását, nehéz megtanulni levetkezni néha a magyarságot.. (pedig muszáj..) nehéz megtanulni németül, hogy ne gusztustalan "eeeee" (tipikus magyar) mekegős akcentusba szólalj meg. Nehéz az élet itt kint. Ha nem lenne kint az egész családom, egy percet se maradnék.

Becsülöm azokat, akik egy jobb jövőért dolgoznak, viszont gyűlölöm, amikor valaki hazamegy, játssza az eszét a nagy semmire, dobálózik az itteni fizetésével, miközben, ha tényleg itt kellene élnie, nemhogy dorbézolásra, egy pár zoknira nem futná..

Rengeteget tudnék mesélni, ugyanis én száz százalékosan itt élem az életem és nem járok haza egyáltalán. Az egészségügy annyival jobb, hogy tiszták a kórházak, nem kell félni a lopásoktól, de egyébként maga az ellátás, ugyanúgy nagy nulla. Vártam én már 7 órát kórházban, hogy megnézzenek. Az iskolákban kevesebb a diák, viszont a diákok tudása összehasonlíthatatlan magyar társaikkal. Osztályokkal vannak lemaradva. Komolyabb munkahelyeket egy külföldit nagy eséllyel nem látsz az alantas munkát pedig el fogja vállalni bárki.
Olyan, hogy valaki kijön nulla nyelvtudással és fent tudja tartani magát.. Lehetetlen. Sehova nem veszik fel.

Gitta: Anno a párommal jöttem ki. A családja kint élt, és csaltak ki minket is.

Persze, aztán a fele nem úgy volt ahogy vártuk. Egyáltalán nem beszéltem németül, és fél év múlva kaptam először munkát. Depressziós lettem. Én, a pesti lány beköltöztem egy kis faluba egy istállóval szemben. Végem volt...

Ráadásul az akkori külsőm miatt ufónak néztek (extra hosszú műköröm,extrém haj,piercingek,smink).
Az előnye a pénz. És hogy talán olyan jövőt tudok biztosítani a gyermekemnek, amit itthon soha nem tudnék. Sokkal nyugodtabb kint és kedvesebbek az emberek. Tisztaság van. Nem kell rettegni a bűncselekményektől. Nem kell napi 12-16 órákat dolgoznod. A hétvégék többnyire szabadok. Jobb az orvosi ellátás. Tapasztalataim szerint, megbecsülik az ember munkáját. Én végig jártam a szamárlétrát. Rezzenéstelen arccal pucoltam wc-t. Később pedig megszereztem a munkát amire vágytam. Azt gondolom, hogyha fejet hajtasz egy német előtt, és mint külföldi alázattal, becsülettel elvégzed az ő országában a munkádat, akkor felnéznek rád és megbecsülnek, tisztelettel bánnak veled.
A hátránya, hogy távol vagy a családodtól, egyben ez a legnehezebb is. Én most teljesen egyedül maradtam a kislányommal. Rettegek attól, ha velem történik valami, nem lesz ki ellássa a gyermekem. Viszont anyagilag támogatnak, mint egyedülálló anyát, ami megnyugtató. Nincs egyetlen ember se a környezetemben akiben 100%ig megbízhatnék. A magyarok a legrosszabbak. Pusztítják egymást. Lassan, százszor előbb bízok meg egy németben mint egy magyarban.



Melanie: A legnehezebb számomra a család hiánya, a spontaneitás, hogy most elmegyek anyuval vásárolni vagy találkozok a barátnőmmel a WestEnd-be, vagy bulizni menni.
Mikor otthon vagyok, mindig haza akarok költözni, lesz@rom mar a pénzt. Fontosabb a lelki boldogságom. Talán egyszerűbb lenne, ha nem lenne a szüleimmel jó a kapcsolatom, de szerencsére nem így van. Elég család centrikus vagyok nagyon szeretek a családtagjaimmal lenni. Kicsit gyereknek erezhetem ismét magam.

Főként a nyelv, és a pénz miatt jöttem ki. Otthon ellehetetlenedet a helyzetem, és nem akartam anyuék nyakán élősködni. Életem egyik legmerészebb döntése volt. Az első fel év nagyon nehéz volt, 4 költözés és 9 órás meló héti 6 napon. Mégis motivált, hogy megmutassam az otthoniaknak, hogy igenis megtudom csinálni helyt tudok állni. 

Az előnye a nyugalom a kiszámíthatóság, az emberek kedvessége, segítőkészsége, a tisztaság és tudom, hogy alsó szinten megtudok élni a segélyből, ha pl munkanélküli leszek. Otthon a szociális háló nagyon rossz.
Hátránya, hogy mindig külföldi leszek, orosznak hisznek, keverik Budapestet Bukaresttel, nincs túró, drágák a szolgáltatások, nincs jó kozmetikus és fodrász. 
Nem szeretném itt leélni az életem, szeretem Budapestet a maga rossz és jó oldalával együtt. Remélem egyszer nagyobb fejlődésnek indul országunk és akkor meggyőzhetem a párom arról, hogy költözzünk vissza. Addig megpróbálok gyűjtögetni, hogy egyszer talán lehessen egy saját házam, magyar vagy Német földön.


Eleonóra: Kb 3 éve vagyok Ausztriában kint, és egy percet sem bántam meg. Persze, minden kezdet nehéz, de ha valamit igazán akar az ember, és nem adja fel, eléri a célját. 10 nap alatt kaptam munkát (az első naptól fix munka) Párom, 6 éve van kint, 5 éve dolgozik ugyan annál a cégnél. Lányom, az utolsó évet itt járta oviba, a nyelvet nem tudta. Sosem tettek kivételt vele, ma már 2. osztályos kitűnő jegyekkel.
A beilleszkedés viszonylag elég gyorsan ment, az emberek kedvesek és segítőkészek, nem néznek le azért mert külföldi vagy. A nyelvet is sikerült rövid időn belül megtanulni.

Az előnye nem csak a pénz, hanem itt nyugodt az ember, nem kell attól tartania, hogy holnap mit tesz az asztalra. Persze, dolgozni kell, a pénz nem hullik az öledbe, de itt megfizetik a munkádat. Emellett jövőt tudunk biztosítani a gyerekeinknek, és meg tudunk adni mindent amire szükségük van.

Én nem csalódtam a kinti életben, sőt, nagyon örülök, hogy itt lehetek, nem mennék vissza.



Alexandra: Gyerekkel jöttem Németországba a férjem után. Nagyon nehéz volt az elején. Minden apró pozitív dologba kapaszkodni kellett erősen, hogy ne adjuk fel. Talán sikerült is. Ugyan minket elfogadtak, sok idős emberhez járok, és imádják Magyarországot és a magyarokat, mégsem szeretünk kint lenni, mindennap mennénk haza. A bölcsőde is első osztályú, egy percig se bánom, hogy beírattam. A hátránya, hogy egy vagyonba kerül.

Igazából nem tudom, miért nem érzem jól magam itt, pedig tényleg minden szuper. A család nagyon hiányzik és a barátok, a hazám a cicám. Az, hogy az utcán sétálva minden ház előtt még álljak 2 szóra. Minden porcikám menne haza, de itt mindenünk megvan, amit otthon nem tehetnénk meg. Kétségbe vagyok esve a fiam miatt, két nyelv.. félek tőle, és nagyon sajnálom is, hogy nem tudom, érti e a másik nyelvet. Hogy hogyan, miként éli meg..

Rengeteg főző leckét adok munka időben. Nem érezzük magunkat másnak, nem is éreztetik velünk.
A fizetés most már jó, gyorsan nyomjuk is ki a hiteleket.
Gyönyörű helyen lakunk, így egy sima városi séta is olyan, mint a kirándulás. Olcsóbb sok minden, mint otthon. Az emberek kedvesek és segítő készek. Rengeteg mindent kapunk az idősektől. Mondjuk úgy az a döntés, hogy a férjem átköltözött ide a faluba a kérésemre, a legjobb döntés volt.
Piszkos mázlink van itt mindenben. Miután kijöttem én is, egy hónap se, volt már volt munkám. Azóta meg... Naptárat vezetek..

Letícia: Mi a megélhetés miatt jöttünk ki. Otthon már nagyon nehezen ment, és alig alig volt pénzünk. 
Az előnye nyilván a pénzt és a jobb életszínvonal. Ami még tetszik hogy itt Angliában,  nem szóljak meg az embert az egyéni stílusáért.
A hátránya a honvágy... 
Félig meddig szerencsém van, mert a fele családom kint él, de sajnos a másik fele otthon. Ha az ember egyedül jón ki, akkor viszont nagyon nehéz.



Úgy érzem sehol sem könnyű, mindenhol meg kell dolgozni azért, hogy haladjunk előre.

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.


Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



 Képek: Pixabay

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.