2020. március 27., péntek

Húsvéti kosárka készítése gyerekkel, fotókkal

Tojások keresése a kertben, locsolóajándékoknak is tökéletes. Együtt készítettük el az idei kosárkát.

Minden évben készítünk kosárkát. Idén az oviba is kell majd, tojásgyűjtéshez (sajnos erről a kisfiam lemarad, a változatosság kedvéért betegség miatt), és a locsolóajándékoknak is praktikus.

Azért valljuk be, hogy egy csöpp gyereknél húsvéti kosárkával a kezében már csak egy valami édesebb, ha az a gyerek a saját gyerekünk. 
Amikor az oviból megkaptuk a feladatot, hogy "kosár kell", törtem a fejem ezerrel, honnét, milyent, mennyiért, válasszak. És aztán egy ajándékboltos mondta, hogy "Ott, van a Budafokon, a piac mellet a Városház téren, van egy kreatív bolt, no ott tuti lesz kosárka!"

Egyszerű anyukaként egyre lelkesebben vadásztam a kosárra, majd betértem a javasolt boltba, és tá-dám! Választhattam, még dekorációt is, fantáziám szárnyalni kezdett, no nem izmos pasasokról fantáziáltam a kreatív bolt kellős közepén, hanem kék pettyes szalagról, csibékről, meg fadíszekről. :) és már láttam magam előtt, amint utódom alkot. 

Azonnal válogatásba kezdtem, bevásároltam és a kasszánál sem állt égnek a hajam a végösszegtől. Baráti kiszolgálás, baráti ár, nagy lelkesedés a szívemben. Ezeket válogattam össze:

A csiga és a kiskacsa a lámpára került, mert csemetém oda látta jónak felragasztani őket. (hiába, csigaőrült egy cseppet)

Első lépésként, filctollal a natúr fa laptojásokra mintát rajzoltam. Ne gondolj valami nagy dologra, boldog gyermekkorok emlékeiből táplálkoztam. Kisfiam szépen kiszínezte őket, filccel, és ceruzával.


A kosárkára került egy hajó is, mert hajó a jele az oviban, és ugye mindent el kell látni a gyerek jelével.. 
Míg ő színezett, én a kosárka fülét betekertem a kék pettyes szalaggal, és a színezést fotóztam is lelkesen
ketté hajtottam egy hosszabbra méretezett szalagot, majd a kosár füle alá belülről aláhúztam:


Majd szorosan keresztezve a két szalagszárat, tekeredés mentesen, ráfontam a kosár fülére, így:


A fül másik végénél belül elkötöttem, majd levágtam a végeket:


Az öntapadós fa katicabogarakkal dobtuk fel a kosár fülét. Kisfiam lelkesen ragasztgatta fel őket. Jutott a 10 db-os csomagból a kosárra is.

Egy egy ragasztópöttyel feltettük a kiszínezett fa díszeket is, a hátuljukra mind a gyermekem nevét, mind az óvodai jelét felrajzoltam, ha véletlenül lepottyannának, akkor se vesszenek el:


Végre elkészült a kosár. Meg kell mondjam mióta gyermekem van az ünnepekben a készülődést élvezem a legjobban. Régen csak hangolódtam az ünnepre, és az ajándékokkal készültem Kislányként tojást festettem, apu kifújta, és hurkapálcára húzva filccel, temperával festettük kis a tojásokat.
Ja, közben mutatom át, nézd, ilyen lett a kosár:


A kisfiam nagyon boldog, hogy egyedi szép kosárkája van. Büszkén mutatta este apukájának:
- Nézd Apuszika! Együtt csináltuk Anuszikával! Egyedül színeztem, és ragasztottam. A jelem is rajta! Ügyes vagyok?
Apa pedig nézte, hogy milyen ügyes kicsi gyereke van.

Megéri a kicsikkel alkotni, ha csak egy fél órád van is,
mert az együtt töltött a legszebb emlék lesz,
és a legjobb napvégi feszültség levezető.

Persze, lehet valakinek nem nagy durranás ez a kosár,
hiszen nem én szőttem háncsból.. :-)
Szerintem csodaszép lett.
És imádtam a készítés minden percét.


Itt szerezhetitek be a hozzávalókat: HobbyKreatív.hu 
A bolt Face oldala: HobbyKreatív/FB


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



Képek forrása: Saját, a blog szerzőjének írásos engedélye nélkül, felhasználni tilos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.