2019. március 21., csütörtök

Álomszép világ üveglencsébe zárva, egyedi ékszerek egy édesanyától

 

A Dorami olyan egyedi ékszerek, melyek egy egész kis csodás világot rejtenek üveglencsékbe zárva.

Dóri Budapesten él, és három fiú anyukája. S mitől különleges Dóri? Nos, ő a Dorami egyedi ékszerek megalkotója. 

Tavaly nyáron Budafokon találkoztam először a Dorami egyedi ékszerekkel. A letisztult világa nagyon megtetszett nekem. Az alkotó egyedisége tükröződik az ékszereken, melyek ezáltal viselőjüket is különlegessé teszik.
Stílusos, mégis egyszerű. Dórit faggattam, milyen az élet ékszerkészítő anyukaként.

 

Szeretem az ékszereket, fűztem is különböző karkötő, gyűrű és nyaklánc szetteket gyöngyből. Magamnak, de mégis, hogyan lesz valakiből ékszerkészítő? Miként kezdődött ez nálad? 

Mindig is szerettem különféle dolgokat alkotni, "kézműveskedni", a gyerekekkel barkácsolni, otthonra és ajándékba "csináldmagad" különlegességeket készíteni.

Konkrétan nővérem ötletére-kérésére kezdtem elmélyedni az ékszerkészítő technikákban, mivel a kerékpárboltjába egy ajándék-sarkot szeretett volna kialakítani különféle bicajos szuvenírekből, kiegészítőkből. Így leltem rá az üveglencsés technikára, melynek változatossága rögtön megtetszett.

És ezek az ékszerek lettek végül a legkapósabbak.  


Mi volt az eddigi legérdekesebb megrendelésed? Legnagyobb kihívásod?

Az üveglencsés technika változatossága teszi lehetővé, hogy a legkülönfélébb megrendelői kéréseket is teljesíteni tudjam, akár gyerek/családi fotóról, akár gyerekrajzról, céges logóról legyen szó.


Készítettem már hat fényképből álló karláncot, amin más-más otthoni kis kedvence volt egy kislánynak, köztük kutyák és egy malac.

Egy céges családi napra pedig nagy mennyiségben kértek tőlem egy termék figuráját ábrázoló ékszerszetteket, amiket aztán a dolgozók nyereményként kaptak meg, és a hoszteszek is ezeket viselték.  


Van kedvenc ékszered? És te mit viselsz leginkább?

Abszolút fülbevaló-rajongó vagyok, ebből is készítek a legtöbbet.  

A családdal mennyire nehéz összeegyeztetni az ékszerkészítést? Van segítséged, mind otthon, mind az ékszerek készítésében?

Férjem és gyerekeim is segítik, és támogatják ezt a tevékenységemet. A vásárokra készülve vagy sürgős megrendelés esetén is számíthatok rájuk, mivel akkor számomra nem a házimunka az első. A vásárokra is sokszor elkísérnek.  
A grafikai munkákat a férjem végzi, az ékszereket én tervezem, készítem.  


Honnét jönnek az inspirációk? Csak úgy "bumm" berobban a lelkivilágodba, és már alkotsz is? Vagy inkább kísérletezel, tervezel?

Az inspiráció folyamatos, mindig eszembe jut valamiről egy motívum vagy stílus. Tulajdonképpen az újabb és újabb ötletekre nekem is szükségem van, különben megunnám ugyanazokat a dolgokat készíteni, úgy érzem, ezt a megújulást a követőim és megrendelőim is elvárják.  

Az ékszereidet kiváló ajándékötletnek tartom, és a fb oldaladon sok olyan ékszert is láttam, amibe arcképek kerültek. Gyakori az ilyen megrendelésed?

Nagyon szeretem az arcképhez, gyerekrajzokhoz kötődő megrendeléseket, mert igazán személyes és egyedi ajándék készíthető belőlük. Ezeknek főleg karácsony, anyák napja előtt van dömpingje, de születésnapra is szívesen kérik.  


Mennyire kell követnie egy egyedi ékszereket készítő/tervező alkotónak az aktuális trendeket.

Ami tetszik az aktuális trendekből, azokat én is beépítem a kollekcióba. A színek a legfontosabbak számomra, valamint sokszor csempészek humort a figurális motívumokba.

Alapvető még a jó minőség. Korábban belefutottam gyengébb minőségű alapanyagokba, de most már ügyelek rá, hogy nemesacél alapokkal dolgozzam. Ez a fém-allergia miatt is sokaknak fontos.  

Mik a céljaid a jövőre nézve, és miket szeretnél elérni? 

Szeretném végre ráncba szedni a honlapomat, és úgy általában a webes megjelenésemet növelni.
Szívesen mennék még több rendezvényre, fesztiválra. (Várom az ötleteket!)
A webshop egyelőre még várat magára.  


Dóri ékszereit itt találod:
Dorami egyedi ékszerek - Facebook
Dorami egyedi ékszerek - Instagram

 

/Nem támogatott tartalom/

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.


Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



Képek forrása: Dorami egyedi ékszerek - Facebook

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.