2019. március 28., csütörtök

Amikor az alkotás lelket kap - Egy kétgyermekes édesanya a Lakásékszer megálmodója


Móni kezei között olyan alkotások születnek, amelyek lelket kapnak alkotójuktól. Élethű, a valódiakhoz megszólalásig hasonlítanak ezek a virágok, ez a Lakásékszer


Katona Móni két fiú édesanyja, és megannyi agyagvirág megalkotója. Emberi ésszel felfoghatatlan álomszerű növényei örök életet kapnak Mónitól. Amikor élőben láttam egy orchideát, amit ő készített, azt hittem igazi, ezzel nem vagyok egyedül, hiszen a megszólalásig hasonlítanak virágjai az élő társaikhoz. Már a névválasztás is nőiességet és szépséget ad alkotásainak: Lakásékszer


Aprólékos munkájáról, és a növények megszületéséről faggattam Mónit.

Lakásékszer. Annyira találó, honnét a név?

Nővéremmel együtt indult a vállalkozásunk tíz évvel ezelőtt. Ő üvegre festett és ólom lámpákat készített. Mindketten hobbynak kezdtük, de aztán egyre többen szerettek volna vásárolni, és akkor döntöttünk úgy, hogy csinálunk egy weboldalt. A weboldal nevén rengeteget agyaltunk, hogy mindkettőnknek passzoljon. Végül így esett a választás a LAKÁSÉKSZER névre, hogy egy jól megválasztott virág vagy festett üveg, lámpa a lakás ékszere is lehet.
Sajnos a nővérem pár éve vidékre költözött és már egy teljesen más dologba vágott bele, és így elváltunk egymástól. Sajtkészítő lett, nem is akármilyen!

Még régebben vettem észre munkáidat a Facebook-on. Amikor először láttam, majd a kezembe is fogtam, azt hittem élő virágok. Sokan vannak így ezzel?

Szerencsére vagy szerencsétlenségemre sokan, szinte mindenki élőnek nézi elsőre, ami persze nagyon jól esik a lelkemnek, mert maximalista vagyok nem is kicsit, és "mindenemet" beleteszem, hogy minél élethűbbnek látszódjanak.

Mondhatnánk úgy is "Lelket adok" a virágaimnak.

Viszont, amiért negatív is, ha élőnek nézik, az ára miatt van. Hiszen, jóval drágább vagyok, mint egy élő virágos, és épp ezért, aki nem olvassa el, hogy "agyagvirág" az csak szörnyülködik, mitől kerül ennyibe. Van, aki elolvassa, hogy "agyagvirág" és mégis rákérdez, a kaspókat készítem-e én agyagból..? Szóval, nem tudom, áldás vagy átok, hogy élőnek nézik a virágaimat.




Honnét indult ez a szerelem? Nekem egyértelműen szerelemnek tűnik, mert annyira aprólékos, szinte szobrászat és festészet egyben.

Nagyon jól látod ez SZERELEM. A férjem mindig azt mondja ez vagyok én és ebben teljesedik ki.

Egy reggeli tévéműsorban láttam egy hölgyet, aki ilyen virágokat készített. Egyből tudtam, AKAROM! Mindig imádtam kreatívkodni, és a virágokért egyenesen rajongok. Számomra a virágpiac a Mennyország! 
Elmentem a hölgyhöz, megtanultam kétféle virágot, és onnantól kezdve magamat oktatom (szigorúan).


Nemrég úgy döntöttél, hogy vállalkozást indítasz. Mennyire nehéz a "saját lábra állás"?

Nem én egyedül, hanem közösen döntöttünk így a férjemmel, - ő a fő támogatóm - és a családommal. Sosem fektettem bele annyi energiát a hirdetésbe és a reklámokba, mint 2018 -ban.
Nagyon szép évet zártam, és rá kellett jönnöm, hogy senki másra nem várhatok még. Senki másban nem bízhatok, csak magamban. 

A döntés, hogy belevágunk nagyon nehéz volt. Több sírós beszélgetésen estem át, mert tudtam, hogy akarom, de azért ez mégis csak egy nagy lépés a bizonytalanba.


Miként támogat a család? Van segítséged?

A családom nagyon szeretné, hogy bejöjjön ez a vállalkozásom, mert tudják jól, hogy mindig mindenbe belevágtam, de semmi nem fogott meg ennyire mint ezek a virágok.

Apukám sokat segít azzal, hogy állványokat készít nekem az üveggolyókhoz, a férjem pedig megfesti őket.
Anyu a fő kritikusom. Simán a szemembe mondja, ha neki nem tetszik valami, de sírva is felhív, ha pont odáig van egy virágomért. 
A fiaim pedig szorgosan vágják a drótjaimat, amik a virágokhoz kellenek.



A munkáid többségében megrendelésre készülnek, vagy te álmodsz meg egy saját elképzelésen alapuló kompozíciót? És melyiket szereted jobban? Melyik nagyobb kihívás?

Főként az elkészült virágokból szoktak rendelni. Volt rá példa, hogy egy megrendelőm a teljes házát rám bízta, hogy minden szobába álmodjak meg neki valamit. Na, az kihívás volt, de nagyon szerettem.

Őszinte leszek, nekem az összeültetések egy asztaldísznél mindig kínszenvedések, mert nem tudom mi mivel illik össze... Így rövidre zárva, alkotni szeretem a virágokat

Mennyi idő alatt készül egy virágfej? Hiszen a szirmokat külön formázod, szárítod, és fested.

Levegőn száradó az agyag amivel dolgozom. A leghamarabb a fehér szirmú virágok készülnek el, bár nekik is keverek fehér olajfestéket az agyaghoz, mert száradás után csak csont fehérre száradna, ha nincs benne plusz fehér.
Sokkal időigényesebb a sötét virágok készítése, mert őket több körben festem meg. Így azt tudom mondani két nap egy virágfej készítése, mire minden festett része megszárad.
Maga a virág megformázása gyorsan megy, a festése az ami időigényes. Mindig hallgatok zenét főleg zongorát. Az a másik szerelem a virágok mellett, na meg a férjem!



Mit szeretsz jobban készíteni, szálas virágot, vagy kaspósat?

A kaspós virágokat szeretem készíteni a legjobban, főleg ha sok virágból állnak, mert szerintem ők a legmutatósabbak

Amikor élőben láttam egy alkotásod azon túl, hogy élőnek néztem, olyan kis törékenynek látszott. Ám azt mondtad, jó erős, és még kissé rugalmas is. Hogyan találtál rá erre az anyagra?

Nem kis kutató munka árán megtaláltam a beszerzési forrásom, ami persze nincs túl közel, hiszen csak külföldről tudom beszerezni, mert Magyarországon nincs forgalomban.
Szokták hasonlítani a hideg porcelánhoz, de az száradás után törik, ez pedig nem.

Mik azok a célok, amiket szeretnél elérni a jövőre nézve?

Szeretnék egy állandó ügyfélkört kialakítani és szerencsére egyre több a visszatérő vásárlóm. Jó érzés volna, ha a Lakásékszer felvirágozna.
Fő álmom pedig egy bolt, egy sétáló utcán, ahol egyben alkothatnék is, de nem csak a virágaim lennének ott kaphatóak, hanem amolyan ritkaságok boltja volna, minden, ami egyedi és pont ezért különleges

Honnét inspirálódsz?

Pinterestről, internetről, és természetesen a virágpiacról.

Én nem bírok betelni Móni alkotásival, mutatok is még néhány virágot:



Köszönöm Móninak a beszélgetést, a Lakásékszert az alábbi linkekre kattintva találod meg:

LAKÁSÉKSZER FACEBOOK
LAKÁSÉKSZER WEBOLADA


/Nem támogatott tartalom/


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.


Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK


 Képek forrása: Katona Mónika / Lakásékszer 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.