2020. november 24., kedd

Csizmás adventi kalendárium, amit még van időd elkészíteni

 

Ez a kalendárium sok évig is használható, hiszen nem filc anyagból készült. 

A kisfiam iskolájában a szülőin megbeszéltük, hogy nem lesz ajándékozás, inkább minden napi örömszerzés lesz adventi kalendárium formában.

Gondolkodtam, hogy egy normál kalendáriumot miként alakítsak úgy, hogy névre szóló legyen, tartós, és kibírja azt, hogy húsz napig kiveszik belőle a gyerekek a meglepetést.
Minden gyermek egy csizmát fog kapni, könnyű megtölteni, nem kell nyitogatni, majd összehúzni, mint egy zsákot. Persze, tartós anyagot kellett választani, és némi díszítést is álmodtam rá.
Persze, ez az osztálynak készült, de 24 db kis csizmával egy gyermeknek is készülhet, és a nevek helyett, 1-24-ig számok kerülnek rá.

A csizmákhoz:
Piros anyagból 24 db csizma, 24 db filc fenyő, 96 db (24x4) sárga gyöngy, hímzőfonal zöld-vagy sárga, fehér anyagból 24 db 9 cm x 8,5 cm négyzet

Az alaphoz:
230 cm x 15 cm piros anyag, 230 cm hosszú tépőzár, 17 db filc csillag, 6 db filc fenyő, 47 db sárga gyöngy (ebből 17 db a csillagokra, és 6x5 db a fenyőkre) hímzőfonal 
+ akasztónak vagy szalag, vagy madzag, vagy az alapanyagból varrt 1 cm széles behajtott pánt

Szabás:
A piros anyagot kettéhajtom, majd össze gombostűzöm, rárajzolom a csizmákat, kiszabom.
A fehér anyagból 9cm x8,5 cm-es téglalapokat szabok.
Majd leszabom a 230 cm x 15 cm-es alapot.


Az alap elkészítése:
Az alapot kettéhajtom, elszegem (szegőgéppel, vagy cikk-cakk öltéssel), a varrt szélét visszahajtom, majd levarrom azt (kb 1 cm szélességben).
Az alap keskenyebbik felét is szegem, majd visszahajtom, levarrom.
A tépőzár dörzsisebb felét rávarrom az alapra (kb középre), majd félreteszem, kész az alap, már csak dísziteni és akasztózni kell azt. 

(megjegyzés: Ha nincsen 220 cm hosszú falrész, ahová fel tudnád akasztani az alapot, elkészítheted azt, négyzet alakban is, akár három sorban varrva a tépőzárat, majd így akasztva rá a csizmákat.)

A csizmák elkészítése:


Mint a fenti képeket.

A fehér 9 cm x 8,cm fehér anyagot ketté hajtom, majd a vágott szélét a csizma tetejéhez igazítom, a hajtott szélét rávarrom 81-2 mm (varrásszélesség)
A leszabott (csizmák szélessége szerint szabva) tépőzár szöszösebb felét rávarrom a csizma másik felére (ez lesz a hátoldal) 
A csizma tetejét elszegem, majd letűzöm. A csizmát körben összevarrom, vagy szegőgéppel, vagy cikk-cakk öltéssel, és sima öltéssel.
A csizmákat kifordítom.

A csizmák díszítése:
Hímzőfonallal rávarrom az első, a második, a harmadik és a negyedik gyönggyel a fenyőt, majd a fonalat a csizma belsejében hurokkal elvarrom. (duplán varrd el,hogy erősebb legyen)

Mint a képeken:


Én most 20 db csizmát készítettem (pluszban még 4-et hátha érkezik még gyermek az osztályba), és díszítettem fel.

Az alapot úgy díszíted, ahogyan neked tetszik, én a következőképpen osztottam el:
1 db csillag 1 db gyönggyel felvarrva, 1 db fenyő 5 db gyönggyel felvarrva, 3 db csillag 1-1 db gyönggyel felvarrva, 1 db fenyő 5 db gyönggyel felvarrva, majd középre egy fenyő-egy csillag-egy fenyő.  Ezután az előzőek tükörképét készítettem el az alap végéig, hogy szimmetrikus legyen. 

Befejezésként az akasztókat kézzel varrtam rá, aszerint, hogy hová tudom felakasztani.

Talán nekem van annyi előnyöm, hogy az eredeti szakmámat nézve, női-ruhakészítő vagyok. Tanultam szabást, varrást, díszítést.
Megmondom őszintén, nagyon élveztem a kalendárium elkészítését. Sőt gondolkodom benne, hogy jövőre néhányat készítek megrendelésre is. :) Annyira jó volt újra varrni.


A csizmákra, én a gyerekeke nevét írtam fel textilfilccel, de ide kerülhetnek a számok is 1-24-ig.


Jó készülődést!

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést!



Puszi: PinkAnyu

 

Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.
  
A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

 

 

 

 

Képek forrása: saját fotók

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.