2016. január 28., csütörtök

Hajléktalanok a budai fonódón - avagy minek is veszek bérletet?

hajléktalan-bkv-bkk-pinkanyu2

Itt van a mai idegesség adag is. Mondjuk, ez igen gusztusos is egyben. Utazás BKV, BKK, avagy a legújabb budai fonódón?

Ma mentünk a gyerekkel, és reggel háromnegyed nyolckor felszálltunk a 41-es villamosra. Velünk jött Barátnőm, a kisfiával szintén három éves, és a babakocsis babájával aki tíz hónapos. Vásárolom mindig bérletet, és a barátnőm is.
Ugye babakocsival egy ajtón tudsz felszállni.
Ott három darab ülés van és egy babakocsi parkolóhely, máshová nem is tud állni babakocsival - persze miért nem köti magára? vagy minek szül? felvetődik a kérdés, de inkább ezt most mindenki tartsa meg magának, akiben ilyesmi tört színre, mert az úti céljuk miatt a babakocsi kellett, különben általában kötözi a gyereket magára.

Az üléseken szépen zsinórban egy-egy hajléktalan, és a három ülés közül is az egyiken. Jól elhelyezkedve stratégiailag, hogy az utazóközönség élvezze ennek minden átfonódó "illatát" a budai fonódón.
Azon túl, hogy nem jó bűzben utazni, még attól is félni, hogy tetű, rüh, és egyéb fincsi dolgok átugrálnak rám, vagy a gyerekre, felháborítónak tartom tízezer forintért.

Mielőtt bárki elítélne, leszögezem, nagyon sajnálom őket, őket akik fedél nélkül élnek, fáznak, betegednek, és a kutyát sem érdekli a sorsuk.
Itt van a baj, senki nem törődik velük, senki nem segít rajtuk, pedig valami miatt félresiklott az életük, és talán lehetne segíteni.
Te és én nem tudunk, mert mi is örülünk, ha megélünk, ha eltartjuk magunk és a családunk. Nem is a mi dolgunk, nem is a társadalom dolga ez, hanem valaki másé. Azoké akik szemet hunynak, elfordítják a fejüket, pedig nekik kéne központilag elrendezni, megsegíteni őket. (esetleg ezért hatalmas fizetéseket zsebelnek már be stb..) Azt sem tartom célravezetőnek, amikor neves vendég érkezik hazánkba, kitisztítjuk "tőlük" a terepet..

hajéktalan-bkk-bkv-pinkanyu


És nem is az a megoldás, hogy melegedjenek az utazók között, akik igénybe veszik a szolgáltatást és fizetnek is érte.
Mert ugye a BKV vagy BKK nekem már teljesen mindegy minek nevezik magukat, kikéri magának azt, ha "igénybe vesz egy szolgáltatást, azt fizesse meg"

Én megfizettem. És mit kaptam? Magyarán szólva: csöves-szagot, és fertőzés veszélyt.
Jah, persze, vegyek autót, zavar a dugó?, akkor vegyek helikoptert, ha tériszonyom van?, akkor teleportáljak.. persze..
Amúgy már gondoltam rá. :)

Mi a gyerekkel odébb mentünk, az egyetlen helyre, ahol csak néhol csapott meg a szagáradat. Így a gyerek ülve utazhatott, én pedig mellette állva (tízezerért), és a villamoson elszóródva elhelyezkedő hajléktalanok ülve.
Szépen, végig az egész villamoson ülve. Ingyen.

A barátnőmet sajnáltam, neki maradnia kellett. Ott a bűzben két gyerekkel.

Kérdem én, ha jön az ellenőr, kitől kér jegyet és bérletet? Miként bünteti meg a nem fizető utasokat? Mert engem megbüntetne, van életem, lakcímem...
Szerintem az ellenőrzés ilyen módja nem megfelelő. Kell, mert biztos "megéri" a BKK-nak, de én már felszállni sem engedném őket

Talán, akkor szem előtt lennének azoknak is, akik csak elvétve látnak egy- egy buszt, villamost, vagy metrót (fényképről).

Szóval megfizettem a szolgáltatást, épp le nem hánytam a villamos ülését a szagtól (érzékeny vagyok a szagokra) állva utaztam, a gyerek is utazhatott volna a maga három évével állva, elvégre nem hajléktalan, nincs jogunk ülni. És az idős néninek sem, aki bottal száll fel, és a kismamának sem aki pocakkal, vagy babával.. De a csövesek, azok ülhetnek, és a kutya nem mondja azt nekik szállj le, vagy ne szállj fel.. Hogy ma nem jött egy ellenőr, tuti elküldtem volna melegebb éghajlatra. 

(S hogy miért nem szálltam le, ha ennyi bajom volt?, mert én időre mentem a Munkanélküli központba)

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



 Képek: Pixabay

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.