2016. március 23., szerda

Ha már unod a Nyuszit - házi túrógombóc

Ha már unod, hogy mindenütt húsvéti készülődés van..

Törj ki a kötelező nyuszulásból!  :)

Mindig is lázadtam a kötelező dolgok ellen. A kötelező olvasmányokat is később (sőt többször!) olvastam el. Elmenekültem a locsolók elől (szénanáthás vagyok). Tegye fel a kezét aki hasonlóan volt lázadó! :) Oké, elég - elég! Kezeket letenni.

Persze, azért mi is gyártjuk PukiKapitánnyal a tojáskákat, tulipánokat, készül majd töltött tojás (a receptem hozom, s a képeket is), és a sonka is ott lapul a kolbász mellett a hűtőben..

Azért most mégis egy kis túrógombócra adtam a fejem.. :)
Apa mondta enne, s én nosztalgiáztam Nagykovácsiban a telken, dédimama nagyon sokat késztetett a piros kis ház konyhájában.. 

hazi-turogomboc-pinkanyu

Házi túrógombóc - ahogy a dédi csinálta
Én PukiKapitánnyal készítem el, mert a gyerekek nagyon élvezik a konyhai munkákat

Hozzávalók:


1/4 kg túró (250 gramm én a téglalap alakút vettem)
1 dl búzadara
1 evőkanál olaj
2 egész tojás
1 csipet só

Zsemle morzsa + kevés olaj
Egy kis pohár tejföl
Fahéj és cukor ízlés szerint

Az áttört túrót (dédi csak összemorzsolta kézzel villával) összekeverem a búzadarával sóval, tojással és egy evőkanál napraforgó olajjal, a masszát jól összedolgozom.

Fél napig állni kell hagyni letakarva a hűtőben. (volt, hogy előző este összekevertem és másnap este főztem ki, így villámgyors finom vacsorát varázsoltam)

Ha már jól kipihente magát a tészta, akkor vizes kézzel és kanállal gombóckákat gyúrok és lobogó vízben kb 10 percig főzöm. (érdemes egy darabot kettévágni, hogy jól megfőtt e)

Zsemlemorzsát tepsibe teszek, pici olajon megforgatom, levéve a tűzről cukrot adok hozzá. Ebbe forgatom bele a megfőtt túrógombócokat.

A tejfölt kikeverem egy tálban ízlés szerint fahéjjal és cukorral.
Tálaláskor rácsurgatom a gombócokra.

+ tipp
Én a zsemlemorzsás részt kihagyom és meggyel, vagy barackdzsemmel tálalom a fahéjas tejföllel nyakon öntve

Vallomás:
Az ujjam nem vágtam el. :)
A tálalás nálunk: "Apa, ne edd meg a gyerek elől mind!" - vezérmondattal kezdődik..
Totál vályú- szindróma. :D :D
A zsemlemorzsától "koszos" lesz Pukis szerint és akkor tuti nem eszik belőle..


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



 Képek: saját

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.