2016. június 28., kedd

A pofonosztó angyallá lett...


A nagy pofonosztó.. Ha ennyit mondok sokan tudják kiről emlékezem meg..
Bud Spencer a feledhetetlen pofongyáros.


Gyermekkorom, felnőtt létem nagy "szerelme", mindig mosolyra fakasztott, és fog is míg élek. Bizonyára sokan vannak így ezzel, hiszen világszerte imádták, tisztelték, rajongták.

Amikor ma felléptem az internetre elnémultam, a főcímek láttán.. könnybe szökött a szemem, és végtelen szomorúság kerített hatalmába..
De nem szabad, hiszen a pofonok nagymestere, Piedone-filmek hőse, a spagettiwestern sztár és a Terence Hill-lel közös filmek szakállas melegszívű szereplője, bizonyára nem szeretné, ha könnyekkel emlékeznénk rá, hanem a mosolyt kívánná az arcukra, mint filmjei láttán tennénk..

1929. október 31-én látta meg a napvilágot Carlo Pedersoli néven. 1967-ben vette fel a Bud Spencer művésznevet. 

Én azt mondom csodás élete volt, s most nem fogok belemenni hogy úszó, vízilabdázó, színész... és pontos életpályát adni róla. Talán nem is lehet igazán, csak adatokat, tényeket felsorolni..

Bud Spencer, én így ismertem őt. Terence Hill és Bud Spencer, mozi pattogatott kukorica... nagypapám, testvéreim.. izgalom.. Kőbányai mozi..
Papa mindig elaludt, mégis kívülről fújta a filmeket, mi pedig izgatottan vártuk, mikor mi következik, kit pofoz le, és szolgáltat igazságot. Valahogy úgy tekintettem rá, mint a Mukilásra. Jóságos, erős, igazságos.
Szem nem maradt szárazon, és mosolyt, izgalmat adott.. Filmjeit nem lehet megunni, én is mindig megnézem láttam is vagy százszor mindet.

Kedvenc jelenetem:




Nevetés nélkül nem bírja senki sem ezt a jelenetet (és még sok másik legjobb jelenetét), és már súgjuk, mondjuk, de mégis várjuk a szavak cselekmények láncolatát, és úgy nevetünk, mintha akkor látnánk először...

Apukámmal minden filmjét megnéztük otthon.. Sőt, anyukámnak egyszer eljátszottam, hogy idézek latinul.. Mondta is "Milyen okos vagy Loncika!" pedig én csak egy Bud Spencer - Terence Hill film feliratait olvastam fel a tv képernyőjéről.. Azóta jót nevetünk ezen a kis történeten.

Aztán sokáig nem tudtam a filmvászon pofonosztójáról, hogy sportember volt valaha. Egyszer amikor mentünk haza a moziból Papa mondta. és mi utána kutakodtunk nővértemmel bátyámmal. Ámultunk hogy a szakállas színész, micsoda jóképű atléta volt hajdanán..

Íme:




Azt hiszem, nem csak attól van valakinek szép élete, hogy hány évet élt, hanem attól is, hogy milyen tartalmas volt, mennyire szeretett vagy szerették. Amennyire tudtam követni Bud Spencer életét pályáját, én úgy gondolom, neki csodás szép élete volt, amit megbecsült, és teljes szívvel élt.


Nyugodjék békében minden idők legnagyobb pofonosztója.

Én ezzel összeállítással búcsúzom:


 


Puszi: PinkAnyu


 Kövesd blogom friss, naprakész Facebook oldalát PinkAnyu 


Kép forrása: hu.buspencerofficinal.com

Videók: youtube.com

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.