2016. június 15., szerda

Kegyes hazugság, vagy csakis az igazat?

kegyes_hazugsag_pinkanyu_cafeblog

 PukiKapitánnyal mi mindent megbeszélünk.
Igyekszem nem felületes lenni, vagy elsiklani dolgok felett, hiszen egy ilyen hatalmas elme csöpp kis embereke ( 3 és fél éves), minden után megkapó ártatlansággal érdeklődik.

Ebben a korban érti meg a nemiséget, azaz fedezi fel a különbségeket. És jegyzi meg:
- Anuszika, te nem tudsz állva piszilni! - nagyon bölcsen. :)

Mindig mindent gyermek nyelvre lefordítva őszintén beszélünk meg. Ez működik is köztünk. Nagyon is jól.
Mindig bátran jön és hozza a kis kérdéscsomagját: "miért zöld? miért nagy? miért ilyen? miért olyan?"

Tartom is magam rendesen, ám történt a minap valami. Úgy éreztem nem tehetek másként. Hazudtam.
Megfázott lázas volt. Aztán amikor jobban lett kimentünk a kertbe levegőzni. Szigorúan távolba néz és levegő beszív, kifúj.. no igen.. ez volt a terv, de itt és most ez mellékes.. :D
Álltunk és néztük a hatalmas platánfánkat. Megcsodáltuk a számtalan levelet. A levelek táncát a délutáni fuvallatban.
Aztán észrevett egy szép méhecskét a földön, amikor a százszorszépeket szerettük volna számba venni.
- Anuszi mi baja? - kérdezte megilletődve. Ugyanis méhecske barátunk nemigen mutatott életjeleket.
- Beteg, kicsit alszik! - füllentettem.

Erre a pici kezével megfogta a homokozó lapátját, óvatosan rátette a méhecskét, és féltő gondoskodással odatette egy sziklára a kertben, majd betakarta a lehullott levelekkel, ügyelve a méhecske feje kint legyen. Elérzékenyültem, de megvallom őszintén köpni-nyelni nem tudtam. És amikor azt hittem, túlcsordult anyai szívemmel, ezt már tetézni nem lehet.. hát Pukikapitány bizonyított újfent:
- Dóduj meg, züm züm züm, álmodj szépet züm züm züm, vidázok jád züm züm züm! - énekelte a rögtönzött gyógyulós dalt. - Ettől biztos megdódul! - jelentette ki, majd énekelt tovább.

Megbeszéltük, hogy a méhecskék virágport gyűjtenek, és abból mézet csinálnak. Élvezte nagyon a tudás cseppek beszippantását, én pedig úsztam a boldogságban, mert olyan okosan nézett a gyönyörű szempilla napernyős szemeivel. Megöleltük egymást.

Ebéd után lefeküdt aludni. Kivételes aludt is. ébredésénél, a szokásos szeretet összebújás után azonnal a kertbe akart menni. Nem értettem. De aztán döbbentem meg igazán, első útja a mi "beteg" méhecskénkhez vezetett. Konstatálta, hogy jobban van, énekelt még neki, majd biztatta, hogy szálljon.
Szerencsére apa begördült az autóval. Gondoltam addig eltüntetem a méhecskét valahogy, mert bizony nem a szárnyát rezegtette, hanem a hangyák kezdték széthordani élettelen testét. Én olyan szomorú voltam. De szomorúbb lettem, attól a tudattól, ha ezt Pukisom meglátja, mit szól hozzá? El sem tudtam képzelni mit csináljak, mit mondjak. Aztán apát is odahúzta:
- Nézd, apuszika, méhecske jobban van a piknik kosarával megy vijágpojt gyűjteni. Pukis dóditotta meg. Igaz anuszika?
És ez a kérdés szíven talált... Miközben a hangyák már az egyik szárnyát vitték a "gyógyult" barátunknak...
Ekkor apának eljeleltem foglalja le a gyereket. Fogtam a homokozós lapátot és rohantam a kukáig a méhecskével. Pukis nem vette észre, de pillanatok múlva újra jött beteglátogatóba:
- Eltűnt anuszika! hová lett? - kérdezte a mindentudó anyát..
- Ott, arra szállt el, meggyógyítottad, látod? - hazudtam, de nem tudtam neki megmondani az igazat.
Egész este fürdésnél és vacsoránál, de még az esti mese után is arról beszélt, hogy a méhecske szélvédett helyen, gyógyulós daltól meggyógyult és ment a méhecske papához, és mamához. 

Nem tudom, helyes tettem e. Talán igen, talán nem. Azóta autóversenyző-orvos akar lenni. 

Amikor túl voltam az egészen, megszólalt egyik este a mese után:

- Úriszten anuszika! Nem adtam dódulós ajándékot a méhecke bajátomnak, szejinted visszajön éjte? - és itt kikészültem...
Látszólag mosolyogva elmondtam neki, hogy biztos jár majd erre, és a legnagyobb ajándék neki az lesz, ha szépen kertészkedik velem, s a méhecskéknek adjuk a virágokat.

Sosem gondoltam volna, hogy egy méhecske halála ennyire megvisel majd. Igazából nem tudom jól tettem e, de hazudtam, folyamatosan hazudtam a gyerekemnek.
Lelkifurdalás gyötör. Talán jobb lett volna, ha a méhecskén elmagyarázom neki az elmúlást? A kutyánkról, Bütyiről   tudja, hogy az örök vadászmezőkön kergeti a cicákat, hogy megértette e nem tudom..
...de most olyan boldog volt. Olyan hihetetlen mosoly volt az arcán.. A gyógyítás erejét érezte. Még ha kegyes hazugság is volt az egész...


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



 Képek: Pixabay

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.