2016. július 14., csütörtök

Te szoktál bújkázni?

 



Igen jól olvasod: Bújkázni. Ez nem a kurkászás.. de elképzelhető, hogy az utóbbi pont az előbbi okai miatt alakult ki.. :D



Kicsi gyerekkoromból hoztam e kitalált szót. Ilyenkor mindig anyuhoz és apuhoz másztam be az ágyba, és sokszor visszaaludtam korán reggel velük/mellettük, vagy épp csak néztem, milyen kedvesen alszanak és szívtam magamba a szüleim illatát.
Volt anyu-szagi és apu-szagi.
Ahogyan írom most ezt, itt érzem az orromban őket, s ezáltal a szívemben. Tudom, ez örökké így marad, s velem maradnak örökké.

Amikor apukám infarktust kapott 16 éve, minden nap ölelgettem a kispárnáját, és szaglásztam, miközben anyukám mellett bújkáztam.
Annyi előnyöm volt a bújkázásban mindig a testvéreimmel szemben, hogy gyerekként is insomnia-ban (Kóros álmatlanság) szenvedem (csak nem tudtunk róla), így éjszakába nyúlóan hallgattam a filmeket a szobámból, vagy olvastam zseblámpával a paplan alatt, majd reggel néhány (kb 5) óra alvás után már ott is voltam anyu ás apu között.


E jó szokást, nem a kevés alvásra gondolok, hoztam magammal otthonról. Férjem először furán nézett rám, de hamar rákapott ő is a jóra. Mióta pedig PukiKapitány megszületett, nos pont azt az értelmet kapta, mint gyermekkoromban.


Íme néhány ok, amiért érdemes bújkázni:



1. Elhúzódik a reggeli ébredés, van idő lustizni.


2. Az idő jótékony hatása mellet, méltóképp elbúcsúzhatsz a kispárnádtól. :)


3. Ha nem egyedül műveled a bújkázást: 
- huncutkodásra alkalmas.. ;)
- pici baba/gyerek mellett szuper szeretgetéssel töltött meghitt idő.


4. Ha a család együtt bújkázik: tudod, van a csapatépítés a munkahelyeken.. nos, ez egy családépítésnek is megfelelő tréning. 


5. Erősebbé válik a kapocs gyermek és anya (apa) között


Nálunk minden reggel van bújkázás. PukiKapitány bebújik a paplan alá, felmászik az arcomig, odadugja kicsi szöszös fejét, hozza a babaillatát, és együtt mosolyogva ébredünk a reggel bekukucskáló fényeire.

Szívom az illatát, s raktározom magamba örökre.


 

Te szoktál bújkázni?


Puszi: PinkAnyu


 


Ha tetszett ez az írásom, akkor kérlek kövesd blogom friss, naprakész Facebook oldalát. Csatlakozz te is a PinkAnyu közösséghez.


 


Kép forrása: pixabay.com


 


3 megjegyzés:

  1. Moravcsik Andreakedd, 02 január, 2018

    Igyekszem. Köszi

    VálaszTörlés
  2. picike szeretetnyelv a bújkázás. :) Köszönöm, hogy itt jártál.
    puszi: PinkAnyu

    VálaszTörlés
  3. Moravcsik Andreakedd, 09 január, 2018

    Köszönöm, sztem egy korábbira reagáltam rossz helyen. Amellett jó, hogy leírtad, hogy mit jelent, mert fogalmam sem volt róla. Bár erre tippeltem volna. Bocs.

    VálaszTörlés

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.