2018. március 22., csütörtök

Tanítsd meg gyermeked a helyes kézmosásra, ne pazarolja a vizet

A víz világnapja: március... Nem, minden nap a víz, és az élet világnapjának kéne lenni. Úgy érzem, nem világnapokat kéne tartani, hanem megbecsülni és óvni, amink még van.

A gyermekeinket meg kell tanítanunk a helyes kézmosásra, nem szabad hogy csak úgy "zúduljon" a víz a csapból. Mert a víz kincs.

A fiam négy évesen megkérdeztem, miért kincs. Megmutattam neki, hiszen a GOOGLE, jó barátunk. 

Megmutattam neki, néhány csepp vizet mennyire őriznek a világ bizonyos részein, megmutattam neki, mekkora kincs a víz, megmutattam neki, vannak, akik szomjan halnak...

Ahogy nézegettük a száraz tájakról, szomjazó emberekről a fényképeket, a szennyezett óceánról ugrott be egy fotó.
A kisfiam felkiáltott, mert megijedt, hogy mit lát, "mi történt vele anyucika?" - kérdezte.
Én elmagyaráztam neki, nem csak fogmosáskor kell elzárni a csapot, meg kézmosáskor nem zuhatagot ereszteni a csapból, hanem szemetelni sem szabad.


Felháborodott, hogy az emberek szemetelnek.  Azóta néhány felnőttre már rászólt, "ne dobd el, ne szemetelj, csúnya dolog!"
Egy férfire is rászólt, "Fúj, ne dobd el a cigaretta csikket!" Számítottam valami beszólásra, csúnya nézésre, de legnagyobb meglepetésemre, a férfi lehajolt, felvette, elvitte a kukához, majd visszafordult és így szólt: "Igazad van, kisbarátom!"

Azt hiszem, sokkal többet kéne hallgatnunk a gyermekeinkre, jobban kéne őriznünk a Földet nekik, hogy legyen mit inniuk majd, hogy megbecsülhessék ők is.

Tudatosan kell nevelünk a környezet védelmére,
az állatok szeretetére őket. 

És nem az a lényeg, hogy világnapokat tartsunk,
hanem az, hogy vigyázzunk arra, amink van,
és erre tanítsuk meg gyermekeinket is,
hogy túlélhessék, visszafordíthassák azt a katasztrófát,
amit az emberiség eddig okozott a Földnek.



 

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



 Képek: Pixabay

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.