2018. október 5., péntek

Tervezés és kivitelezés. Egy anya mindent meg tud csinálni


Réka három kisgyermek anyukája, amit a fejébe vesz, azt véghez is viszi. 

Nemrég egy csodás falvédőt osztott meg a Facebook-on. Ez még nem is lenne kivételes dolog, ám az, hogy sok munkával ő készítette, már felkeltette érdeklődésemet. Annyira megtetszett, a kivitelezés, hogy beszélgetni kezdünk.
Aztán pattant az ötlet, hogy megosszam veletek is, "egy anya mindent meg tud csinálni" 

Honnét jött az ötlet, hogy saját magad készíts falvédőt? Láttad esetleg valahol, magát az ötletet? 

Olyan falvédőt szerettem volna, ami a gyerekeknek kedves, amin azok a figurák vannak, amiket ismernek és szeretnek. Szerettem volna, ha nem csak egy mesehős jelenik meg rajta. Ilyet nem találtam. Láttam a neten patchwork ágytakarókat meg falvédőket, és gondoltam megpróbálom.
Ez egy teljesen saját ötlet, a munka legnagyobb része a tervezés volt.




Miket kellett beszerezned hozzá?


Varrógépem már volt. Kettő is van: van egy használtan vásárolt ősrégi Singer, azon tanultam meg varrni, azon gyakoroltam, 5 éve vettem (függönyt hajtottam fel, terítőt varrtam, párnahuzatot varrtam a gyerekeknek), és van egy új: a kis Toyota. Mind a kettő egy alap modell, semmi furfangot nem tudnak.

Kb egy évig készültem a munkára. Sok mindent kellett beszerezni hozzá: kellett egy nagy vágólap, körkés, vonalzók (ezeket az Aliexpress-en szereztem be egyenesen Kínából. Sok időbe telt beszerezni az anyagokat, mert nagyon nehéz volt eredeti védjegyes pamutvásznakat venni. Fontos volt, hogy eredeti legyen, egyrészt hogy ne csak hasonlítson, hanem pont olyan legyen, mint az ismert figurák, másrészt számomra fontos a becsületesség is... Egy németországi anyagboltban találtam végül minőségi eredeti védjegyes regisztrált mesefigurás pamutvásznakat. Onnan rendeltem meg.
A foltokhoz való anyagdarabokat szintén az Aliexpresszről szereztem be, az egyszínű pamutvásznakat, a bélést és a cérnát magyar webshopokból.

A varrógép használatát, honnét sajátítottad el? Mesélted, hogy sok mindent kézzel vartál. Miért?

A varrógép nem volt teljesen ismeretlen a számomra. Apukám és anyukám is rengeteget varrt gyerekkoromban. Mindig volt varrógépünk nem is egy. Apukám egyik szakmája kárpitos, sok mindent tanultam tőle a varrógépről meg a varrásról (konkrétan sosem varrtam, de láttam hogy csinálja).
Ha elakadok ő szokott segíteni.

A munka legnagyobb része a tervezés
és a pontos szabás volt.
Nagyon sok idő ment el a méregetéssel, megrajzolással,
aztán a szabási méretek kiszámolásával.
Utána pedig kezdődhetett a szabás.
Hosszú napokig csak szabtam...

A varrás kb három délelőtt volt.

Amikor készen lett a falvédő összeállítása, akkor következik a nagy ám nem látványos munka, a tűzés (levarrás). Itt sok helyen kézzel kellett varrni.

A varrógépemen nem lehet kikapcsolni az anyagtovábbító talpat (drágább furfangosabb gépeken ki lehet), így finom vonalakat nem tudok levarrni, és nem is vagyok olyan ügyes egyelőre. Így maradt a görbetű, és kézi varrás.


Az idő minden anya vesszőparipája. Neked is három gyermeked van, hogyan fért bele a napi teendők mellett, hogy elkészítsd a falvédőt?

A gyerekek heti három nap délelőtt nincsenek itthon három órát, illetve ebéd utáni pihenőidőben és este, ha elaludtak akkor tudtam ezzel foglalkozni. A varrás részét szeretik, sokszor ültek mellettem és nézték, "hogyan varr a géppel Anya..." A legkisebb érdeklődött a legjobban.




Van még varrás terved a jövőre nézve? Mesélted, hogy szoktál horgolni. Azt is magadtól tanultad meg?

Van még varrástervem igen. A két kicsinek is csinálok egy-egy falvédőt, mind a háromnak csinálok a fejükhöz is egy fejpárnát (szivacsot), valamint most készül az új ágyuk, abba is lesz pár dekoráció, és az új játszószobájukba készülnek majd díszpárnák, ülőpárnák.
Horgolni és hímezni is szoktam. Tudok kötni is, de azt valamiért nem szeretek annyira. Ezeket anyukámtól tanultam. Ő nagyon ügyes ezekben.

Mit mondanál azoknak az anyáknak, akik szeretnének saját maguk bármit is varrni, de félnek belekezdeni?

Manapság szerintem nem kell félni a varrástól. Egy kisebb egyszerű géppel érdemes kezdeni, valami egyszerűvel: terítő, gyerekfüggöny, párnahuzat. Ha az ember elakad, a youtube tele van mindenféle szuper segítő videóval. Én is szoktam nézegetni, és tanulok is belőle sokat.

Nagyon jó érzés alkotni valami egyedit, kicsinosítani a lakást.
És számomra remek feltöltődés is
három gyerek mellett.


Köszönöm Rékának a beszélgetést, a szuper fotókat. Remélem, hogy a még bizonytalankodó édesanyák is bátorságot merítenek, és megvalósítják az ötleteiket.
Hiszen mindenkiben él egy Hétköznapi SzuperMami. ;)

Réka már készíti az új falvédőt, a képeket pedig büszkén mutatta meg. 




Réka néhány korábbi alkotása:





 


Te szoktál alkotni?

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK



A cikkben szereplő képek Szlovák-Sustik Réka engedélyével. 


 


 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.