2018. december 14., péntek

Slow Xmas and happy.. Hé Maris, ne told túl az inglist


Csak nekem fura, ha Józsika és Bözsike "merikrisztmiszezi" a nagyit?


Lehet én vagyok túl magyar nyelv párti, vagy nagyon maradi, de engem zavar, amikor a karácsony már csak egy "xmas"...
Azt odáig elfogadom, hogy például az Instagram-on, hashtag-ként használjuk az angolt, hiszen ott mindenki ezt teszi, még én is. Azért megjegyzem, magyarul is odaírom, hogy karácsony, ünnep stb.



Ám attól, hogy valaki már szinte elfelejti
a magyar anyanyelvét,
és csak angolul kíván boldog karácsonyt,
hogy egy családba annyira beleivódik
a "merikrisztmisz",
hogy az magyarul már nem megy,
nos ezek egy kissé irritálnak.


Minden évben sok nyelven kiírom a Facebook-on, hogy boldog karácsonyt. (többnyire a Google fordítót veszem segítségül). Ez azért van, mert sok külföldi ismerősöm/barátom van. A német barátomnak németül írok, vagy angolul, a mexikói barátomnak is angolul. Velük egy évtizede tartom a kapcsolatot. Havi szinten beszélgetünk. 

A magyar anyanyelvű ismerőseimnek és barátaimnak igyekszem mindig magyar nyelvű képeslapot keresni, és a nagyimnak sem olyan dekorációt készítek vagy veszek, ami nem magyarul kíván neki áldott ünnepet. 

Úgy gondolom a magyar nyelv csodaszép, ennyi finom árnyalattal egy nyelvben sem lehet találkozni, semmilyen más nyelven nem lehet olyan szépen kifejezni valamit, mint a magyarral.

Szóval, "Maris", ne told túl az inglist!
Ne szégyelld, hogy egy ilyen csodás nyelvet beszélsz!
Remélem tisztában vagy azzal, hogy a magyar nyelv a világon az egyik legnehezebb, mind nyelvtanra, mind kiejtésre.

És amikor elbújnál, hogy "jaj nem vagyok elég divatos a "merikriszmisz" nélkül", jusson eszedbe, hogy mennyi külföldi világsztár tisztelte meg magyar rajongóit azzal, hogy (bár furán ejtve is) magyarul köszönt, vagy akár énekelt. Ezek mind feledhetetlen pillanatok. 

Ha nekem nem hinnél, akkor nézd meg ezt a videót, ennél királyibb nincs:




Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést.

Puszi: PinkAnyu


Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

Stresszes vagy? Kapcsolódj ki! Kvízeket, fejtörőket itt találsz: TESZTEK, KVÍZEK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK




Kép és videó forrása: Pixabay.com és Youtube.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.