2020. október 26., hétfő

Csak megmosom a hajam, és már... avagy miként csúszok szét

 

Jah, egy hete csak a hajmosásra gondolok.. Mindig meg-megállva..

Tudom, míg írom ezt a cikket megmoshattam volna. Mindenki nyugodjon le a..., törcsivel a fejemen ülök. Megmostam sikerült. Pont egy hete tudtam utoljára hajat mosni.
Igen, ettől omlik össze a világom. Érted? Ez egy alapvető szükséglet, és még sincsen rá időm. Mindig van valami, hol az elmaradt takarítás porcicáin átkúszva igyekszem rendet és tisztaságot villantani a lakásban, hol valami ennivalót varázsolni a vályúba. 
Nem is lenne gáz a fejem egy heti zsírral sem, ha a fodrászom dolgozna. 10 hetes a hajam, és már a házi hajápolási készletem (lásd minden csat és gumi, f@szántosan fityeg a fejemben, hogy valahogy kilássak a hajamtól). Meg kellett mosnom, holnap online szülői. Az fincsi lesz. Szerintem, délután ötre pont olyan leszek, mint máskor: #Zombieface.

Be kell valljam, hogy ez volt életem egyik legszebb és legnyugisabb húsvétja. Anyós szülinapjára nem kellett menni, elég volt egy telefonba kiáltott "Boldog szülinapot Mama!".
A sonkát levadásztam a piacon, meg is főztem, teletojta a nyuszi a lakást, és idén sem hervadok el, mert a kisfiam lelkesen meglocsolt. 
Szólj már, hogy több, mint egy hete volt Húsvét! Mit rizsázok róla? JAAA, hogy ennyi történt velem azóta is? Ennyire eseménydús az életem? Ennyire.

Neeem, igazából már a szöveges matematikai feladatok rejtelmeibe vezettem be saját magam, egy félórás gyorstalpalóval, hogy a gyermekemnek érdekfeszítően tudjam előadni, mert szöveges feladatok igencsak sokan lesznek még iskolás pályafutása alatt, és ez valami olyan alap, azt hiszem, meg kéne, hogy tanulja..

Ősz hajszálaimat tépdesve, minden elismerésem a tanításé, a tanítóké.
Ha van 14 gyümölcsfánk, és apa már 6-ot már lepermetezett (milyen komoly szó, ezt is megmagyaráztam a gyerekemnek), akkor mennyit kell még lepermeteznie? 
Hááát én, első körben azt mondanám, hogy logikus, 14-6=8 és pont. Ugye?
Azért gondolom rájössz a csavarra, hogy fél óra alatt megtanultam diszleszgráfiakaluakármiként, hogy pontosan mit szeretnének tőlem a tankönyvkészítők. Nem a logikám, hanem a valamennyit kell keresnem.
Már azt is tudom miért. Ugyanis, mennyit kell permetezni, ha 14-ből már 6-ot lepermetezett apa? Mennyi a valamennyi, amennyivel már kevesebb lesz? vagy nem?
Basszus, ez egy első osztályos feladat. A helyes példa (hála a tanító néninek megsúgta nekünk szülőknek, még csak kaparászom, hogy miért így értelmes, vagy logikus), így hangzik, mint megoldás 14-[]=6 és most van a pont. Nem értem, de értem... De nem.

Ezek alapján (lásd fenti szuper megoldásom, amit nem értek), Zoli matricagyűjtésével, meg még valami harmadik példával végeztünk sikerrel, ha keresztre feszítenek sem tudom elmondani, mi a tököm volt a harmadik példa, de végzett a gyerek. Önállóan oldotta meg, szóval, valamit jól magyaráztam el neki, mert mindig [] valamennyiket keresett, és a nem a kettő meglévő adatot vonta ki egymásból. 
Szóval sikert könyvelhetek el szöveges feladok megoldása, kapcsán. Első kör pipa. Holnap is fog menni? Biztos, hiszen frissült, végre mosott séróval kezdhetek majd neki a matek, ének-olvasás-írás-gyógytesi óráknak. Mert a NAT szerint is leverik a tanítókon, hogy számon kérjenek, dokumentáljanak, és tervezzenek. Ők is vért izzadnak mire megfelelnek ennek az Istenverte rendszernek. 
 
A bürokrácia útvesztőibe süppedt online-oktatás alatt, nézhetnének statisztikát a hozzáértők, hogy a hazai borok és a pálinkák fogyási mutatójában mennyi növekedés vehető észre március 16. óta. Elárulom, szerintem 500%-os az emelkedés. 
Akár javasolhatom, hogy statisztikai mutatókat nézzenek a Xanax gyárnál is, mert tuti, hogy a tanítókká avanzsált édesanyákból élnek meg.

Nem nyafognék, de már késő... 
A nagy helyzet, hogy még fejlesztés, és logopédia is van hátra mára. Azaz, ezt az irományom most gyorsan átolvasom, igyekszem javítani benne a helyesírás és egyéb hibákat, hiszen végig úgy alkottam, hogy a gyermekem áriázta a kanapén az "ÁÁÁÁ-ÉÉÉ-titim" című dalt.

Szerintem ő is becsavarodott. 

Minden elismerésem azoké a szülőké, akik ép elmével túlélik az otthonoktatásos bulit. És tiszteletem azoknak a tanítóknak is, akik igyekeznek még a szülőknek is elmondani, hogy miként kéne megoldani az akármilyen feladatot, illetve játékosabb formákat kérnek házi feladatként.

Azért csendben megkérdezném, Azzal ugye mindenki tisztában van, hogy a gyerekek mennyit szenvednek a társaik és barátaik nélkül? Főleg az egykék, mert nekik esélyük sincsen rátalálni a testvéri szeretetre.

 


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést!


Puszi: PinkAnyu

 

Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.

A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK

Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU



Képek forrása: Pixabay.com

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.