2020. október 26., hétfő

Karácsony és a mani-mani-mani... lehet, én vagyok rosszul összerakva?

 

Amerre nézek, mindenhol minden azt sugallja, hogy megvásárolható az ünnep. Pedig én úgy érzem egészen pici korom óta, hogy az ünnep vagy bennünk lakik...

... vagy nincs is.

Azt, hogy a boltok polcain október végén rám kacsintanak a Mikicsokik már megszoktam. Sőt, meg is értem a marketing értékét, és abba is belegondolok, hogy sokan örülnek, mert így apránként 2-3 fizetésből és családi pótlékból meg tudják venni a csokit, szaloncukrot, esetleg az ajándékokat is.

Nem tartom kimondottan ünneprombolónak, vagy hangulatgyilkosnak. Meglepett idén egy picit, az első napon amikor rám kacsintott a Rudolf, meg a Télapó, de van rá magyarázat. El is fogadom, nem vagyok vaskalapos. Karácsony imádóként, pedig elárulom, hogy most is, ebben a minutában a Christmas Radio Online szól nálam. Igen, már bő két hete. 

Sajnos azt tapasztalom, hogy a "Dzsingóbelsz"-láz valami ajándékozási kényszerbe csapott át. A "vegyél hasznos ajándékot", egyre jobban kiszorítja az érzéseket, a személyes intim mivoltát az ünnepi hangulatnak. Sőt, a csórónak utalványokat veszünk a kasszánál, mert hát úgysincs "manija", és jó lesz neki, keveset keres szegénykém... 
Mézi, tudod a mézeskalács figura, a mai mézes-mázos bájvigyoros világban elbújhat cukiságával a sunyiba. A sok adni akarás, és kinek-mit közben, elfelejtjük a személyes értékeket. Azt, hogy miről szól az adventi időszak, és a karácsony, mint ünnep. Azt, hogy egy akármilyen ünnep mi a túróról is szól. És direkte nem azt írom, hogy kell-kellene-kelljen..., ugyanis ez már más szájízt ad, az ünnepnek.

Az ünnep fogalma, az hogy miként éled meg, mi az értékrendszered, ez mind alakítja a te és a környezetezed kapcsolatát a nagyvilággal, és magával az ünneppel.

Lehet, hogy én valóban rosszul vagyok összerakva, elismerem. Ám azt mondom, hogy amíg van mit adnom, mérhetetlenül gazdag vagyok. És nem a toronyóra-lánccal, amit adni tudok, és szeretnék, hanem egy mosoly, egy ölelés, egy kedves szó, egy átviccelt esküvő, egy "meghallgatlak téged" .. Szóval, nem anyagi oldala van az én szememben a gazdagságnak. 

A mai "Dzsingóbelsz-lázzal" sokakat lehetne diagnosztizálni, a kényszer ajándékozásból pedig nagyon gyorsan kigyógyítani. Úgy gondolom, ez maga az emberiség rákfenéje, ez a kényszeresség, ez az anyagiakhoz mérés, az anyagiakkal való szeretet és elismerés kifejezése, ennek a ráerőltetése egy ünnepre. Egy bármilyen ünnepre.

A minap rácsodálkoztam, a pékségben egy elcsípett párbeszédre:
- Annyi meghívót rendel ahány embert meghív a szalagavatójára!
- ... és ilyenkor szoktak adni valamit? Virágot...?
- Ajándékutalványt kb 10-15 ezerért, meg okoskütyüt! Ma már ezt kell adni!
- És ballagásra akkor mit kap majd?
- Hát valami nagyobbat, és érettségire is!

Azt hittem menten elájulok. Hogy az az ótvaros**@&#~! meg a rézangyalát! Mi vaaaaan? 
A következő pofon, hogy az ismerősöm mesélte, hogy az SZMK-s anyuka szerint "tabletet kéne venni az óvónéninek!", hozzáteszem két éve azt hallgatom ettől az ismerősömtől, hogy az egész csoport mennyire rühelli a T. Óvónénit. 
És akkor megtudtam, hogy a tanító nénik ajándékutalvánnyal vannak karácsonykor fizetés kiegészítve... No comment..

Megmondom őszintén, én biztos hülye vagyok, vagy maradi, vagy egyszerűen gyártási hibás, de én a családot szoktam ajándékozni, mert a karácsony a család ünnepe. Jah, persze, már a "Dzsingóbelsz-láz" már a "szeretet ünnepének" nevezi csak. És ugye szeretjük a portás bácsit, a takarító nénit, a tanító nénit, a konyhás néniket, és a zebránál reggelente ránk köszönő Közteres bácsit is. Hoppácska, dobjunk össze pénzben megfogható ajándékra, de lázban, és íziben!
Mit sem törődve azokkal, akik esetleg a villanyszámlát nem fizetik be, hogy ne kelljen szégyenkezni a gyermekünknek adott közösség előtt, hogy azt a 2-5 ezer Forintot mindenki kibírja ugyebár?!
Amíg gyermekek karácsonyi álmai egy-egy doboz lego és ezt a család nem engedheti meg magának, mert eldöntheti eszik, számlát fizet, vagy ajándékoz, addig nem kéne mindenáron ajándékokkal kényszeredetten bombázni úton útfélen mindenkit. ...mert úgy illik, és az ünneppel, s annak valós értékével mit sem törődve.

Elárulom, a gyermekek álom lego-i mindössze 4-5 ezer Forintos összegek... Ugye, nem is nagy összeg? Nekik mégis a mindent jelenti. 

Én magam elhatároztam, hogy általam készített ajándékokkal fogok kedveskedni a családtagjaimnak, a hozzám közelállóknak. Legyen az mézeskalács, apró személyes dísztárgy, használati eszköz. 
Természetesen nem vagyok szent, így a kisfiam megkapja az áhított ajándékot, amit már nyáron megírt a "Jézuskának"
ne érts félre, nem állítom habzó véres szájjal, hogy csak a kézzel gyártott kreatív, vagy akármilyen ajándék, az igazi ajándék. Nem, hiszen én magam is vásárolok a gyermekemnek ajándékot, a férjemnek határidő naplót.

Én magam azt mondom, az értékrendet tartsuk helyes sorrendben, és ne az anyagiakra helyezzük a karácsonyi "csúcsdíszt", de ezt bármelyik ünnepre igaznak találom. 

A Szabadság vezeti a népet (1830)  Kép forrása


Végül Delacroix emlékezetes festményét idézve, kissé szégyenlősen ugyan, de szakadt reményeim rongyaiba burkolózva, jobb keblen fedetlenül, kezemben az ünnepet szimbolizáló fenyőággal, a már harcukban elhullottakon, piros szalaggal derekamon, mezítlábasan kiállok az ünnepért, azért, amit én érzek az ünnepben, a "Dzsingóbelsz-lázasokkal" szembeszállva.

Békés és boldog ünnepvárást kívánok mindenkinek, ebben a pénzzel fertőzött világban mindenkinek.

 

Neked mi a véleményed?

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a bejegyzést!


Puszi: PinkAnyu

 

Ha tetszett ez a bejegyzés oszd meg másokkal is.
 
Blogom friss, naprakész Facebook oldala: PINKANYU
 
A Facebook legpozitívabb csoportja: POZITÍVAN ÉLŐK

 

  

Képek forrása: Pixabay.com és Wikipedia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Amikor a halálból jöttem vissza - Pink lelkem tükre

  Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok. Csak úgy, látszólag különösebb ok nélkül.